خبرگزاری کار ایران

هشتمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۱۱۰

هشتمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» با آثار و گفتارهای مختلفی از اصحاب فرهنگ و هنر درباره سینما، تئاتر، فیلمنامه، ادبیات، کتاب و روانشناسی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، جلد هشتمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» به گفت‌وگوی تفصیلی با سید سلمان صفوی؛ فیلسوف نوصدرایی و رئیس اکادمی مطالعات ایرانی لندن اختصاص پیدا کرده که در قالب این گپ و گفت موضوع مهم و تخصصیِ جایگاه و اهمیت «هنر» در زیست انسانی مورد بررسی قرار گرفته است.

صفوی در این گفت‌وگو تاکید کرده است: «دین و اندیشه‌ای که قادر به بروز و ظهور در قالب هنر نباشد، محکوم به شکست و فناست. هنر، برترین تجلی وجودی و بهترین روش ترویج یک اندیشه است. هنر بهترین روشن تعلیم و تربیت است. اگر دورانی غلبه با دین یا فلسفه بود، امروز دوران غلبۀ هنر است. جامعه و حکومتی که با هنر همراهی نکند یا موفق به خلق آثار هنری تاثیرگذار و ماندگارنشود، از قافله فرهنگ و تمدن جهانی به دور می‌افتد.»

در پرونده نقد سینمای ایران و جهان این ماهنامه نیز، فیلم‌های «نشانی از وقار» ملوین فرانک، «لیکوریش پیتزا» پل تامس اندرسون، «روز صفر» سعید ملکان و «درخت گردو» محمد حسین مهدویان به بوته نقد گذاشته شده‌اند.

همچنین در شماره هشتم این ماهنامه فرهنگی و هنری، در بخش نقد فیلمنامه، قسمت دوم مطالعه تطبیقی داستان‌های «ادگار آلن پو» و فیلمنامه آثار «راجر کورمن» به قلم «پیام رنجبران» نویسنده و منتقد سینما منتشر شده است.

تمرین زیست اخلاقی در یک ماه برای یک سال، ضرورت اطمینان به روان درمانگر، چتر سینمای ایران در «کن» با کدام شرکت‌ها برپا می‌شود؟ ، بخش دوم گزارش «خاطره بازی با تیتراژهای ماندگار»، در باب سینمای اشراقی، تاثیرات عجیب و غریب یک ویروس بر عکاسی، معرفی سلسله انتشارات «چتر دانش» و اخباری درباره تازه‌های نشر، عناوین دیگر مطالبی است که در این شماره از «آرمان هنر» منتشر شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از کیوسک‌های مطبوعاتی خیابان انقلاب از تقاطع خیابان قدس تا میدان انقلاب تهیه کنند.

همچنین نسخه الکترونیکی رایگان این ماهنامه نیز در اپلیکیش‌های «طاقچه» و «جار» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

«آرمان هنر» به مدیرمسوولی «سیده‌الهام کاظمی» و سردبیری «صدرا صدوقی» در ۳۲ صفحه وزیری با قیمت ۱۵هزار تومان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز