خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «هناس» عنوان شد؛

نمی‌خواستیم وارد فضای امنیتی شویم/ «هناس» زبان عاشقانه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۵۳۶

کارگردان فیلم سینمایی «هناس» معتقد است فیلم ساختن درباره شهدای هسته‌ای بسیار دشوار است و در این فیلم تلاش کردند تا ماجرای ترور داریوش رضایی‌نژاد را از دید همسرش، شهره پیرانی روایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، شنبه ۱۶ بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای نشست با اجرای پدرام کریمی، محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم، از حضور شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد در سالن نشست تجلیل کرد.

حسین دارابی کارگردان این فیلم درباره کمک‌های شهره پیرانی در پروژه گفت: انتخاب بازیگران، یکی از سخت‌ترین کارهای کارگردان است. اگر انتخاب بازیگر خوبی شکل نگیرد، فیلم و فیلمنامه را هم نابود می‌شود. خانم شهره پیرانی می‌توانست خیلی در روند ساخت فیلم دخالت کند اما دست ما را باز گذاشت. این را بگویم که خانم پیرانی برای به تصویر کشیدن زندگی‌اش به ما اعتماد کرد. 

مریلا زارعی بازیگر نقش شهره پیرانی ذکر کرد: در تمام لحظاتی که این نقش را بازی می‌کردم، احساس می‌کردم باید با تمام وجود آن را به تصویر بکشم. قبل از ساخت فیلم، به شهره پیرانی گفتم من گوهری به نام عشق، ایمان و پایداری را از شما دریافت کردم و تمام آن‌ها را وسط می‌گذارم تا شرمنده‌تان نشونم. خانم پیرانی هیج‌گاه دخالتی در کار نمی‌کرد و حتی دست من را باز می‌گذاشت. هنگام تماشای فیلم، من با اشک‌های شهره پیرانی اشک ریختم.

کارگردان فیلم «هناس» درباره فیلمنامه بیان کرد: سوژه‌هایی مانند شهدای هسته‌ای، برای فیلم ساختن به شدت سخت هستند. زمانی که قرار بود «هناس» را بسازیم‌، باتوجه به وجود حساسیت‌ها، فکر کردیم که بهتر است از زاویه دید شهره پیرانی قصه را روایت کنیم. قصد داشتیم مخاطب را در همین حد نگه داریم و از اول قرار بود حس و حال زنی را به تصویر بکشیم که همسرش جزو کارکنان هسته‌ای است.

بهروز شعیبی بازیگر نقش شهید داریوش رضایی‌نژاد درباره حضور در فیلم «هناس» توضیح داد: بازی در فیلم «هناس»، به دلیل حرفی که می‌زد را دوست داشتم. افتخاری بود که در خدمت این گروه بودم و بزر‌گ‌ترین اتفاق مهم، هم‌بازی شدن با مریلا زارعی پس از سال‌ها بود.

حسین دارابی در ادامه نشست خبری، اظهار کرد: ما با فیلمی بیوگرافی و عاشقانه طرف هستیم‌ و نمی‌توان سرعت فیلم را تند کرد. از نظر من، «هناس» فیلم کندی نیست. ماجرای شهید رضایی‌نژاد، فیلم تلخی است و ما نمی‌خواستیم مخاطب ناراحت از سالن خارج شود، به همین دلیل پایانی ملایم را انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: نظر ما بر این بود که فیلم سینمایی می‌سازیم و قرار نیست مانند یک اثر مستند، وارد مسائل هسته‌ای و امنیتی شویم. 

این کارگردان عنوان کرد: انتخاب وحید رهبانی به شدت ترسناک بود. او همیشه نقش قهرمان را ایفا کرده بود و انتخاب این که او را در فیلم، ضد قهرمان نشان دهیم، بسیار ریسک داشت. تلاش کردیم تا ضد قهرمانی را به تصویر بکشیم که دوست نداشتنی باشد. 

سیاوش طهمورث درباره نقش خود تشریح کرد: تعهد انسانی مقابل خانواده و اجتماع، مهم‌ترین ویژگی بود که باعث شد در فیلم «هناس» بازی کنم. ضمن آن که بیش از ۴۰ سال است که کار هنری می‌کنم اما هیچ‌گاه در عرض این سال‌ها، دعوت به افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر نشده‌ام. 

وی افزود:«هناس» فیلمی ساده، بی‌ریا، و عاشقانه‌ای بود.

کوثر حیدری بازیگر خردسال این فیلم درباره نقش خود گفت: خوشحال هستم که در کنار تمامی عوامل در این فیلم کار کردم. من این نقش را بسیار دوست داشتم و به عوامل گفتم که من به شما قول می‌دهم که سربلندتان کنم. 

حسین دارایی با اشاره به ژانر فیلم بیان کرد: فیلم ترکیبی از ژانر ملتهب و بیوگرافی است. 

محمدرضا شفاه در پایان نشست خبر تصریح کرد: فیلم «هناس» داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. بسیاری از آن چه را که در فیلم می‌بینید، بزرگ‌نمایی شده‌ برای این که ما عشق و فداکاری را نشان دهیم. واقعیت زندگی هیچ آدمی برای ساختن سینمایی مناسب نیست‌. ناچار بودیم تا در قصه تغییراتی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز