خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی صباغیان:

تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها، تبدیل به چالش اصلی تولید تئاتر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۹۶۳

صباغیان با اشاره به اینکه شرایط بد اقتصادی جامعه یکی از چالش‌های اصلی تولید نمایش پوزه چرمی بوده است، گفت: مراحل آماده سازی دکور، لباس و سایر مایجتاج این اجرا بنا به شرایط موجود به طول انجامید و تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها تاثیر چشم‌گیری در کیفیت اجرای این نمایش داشته است.

«محمدمهدی صباغیان» که در اولین تجربه‌ تهیه‌‌کنندگی و تولید تئاتر با همکاری محمدعلی زمانی، نمایش «پوزه چرمی» را بر اساس متنی از هلموت کراوزر با ترجمه علیرضا کوشک جلالی در تماشاخانه شانو به صحنه برده است، به خبرنگار ایلنا گفت: هنر، عضو جدایی‌ناپذیر از زندگی هر شخص و حیات هر جامعه‌ای است. لذا نگاه ویژه به این موضوع، امری ضروری است. از آنجا که اجرای یک نمایش، نیازمند حضور توامان چندین توانمندی‌ است، یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های فعالیت هنری هم به شمار می‌رود.

تهیه‌کننده نمایش «پوزه چرمی» با بیان این موضوع که هنر تئاتر از گذشته بخشی از علاقه‌مندی‌های شخصی او بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه این افتخار نصیب من شد تا بتوانم به این عرصه ورود کنم و در اولین تجربه خود، با کمک دوستان نمایش پوزه چرمی را به صحنه ببریم.

صباغیان در ادامه با بیان این نکته که در شرایط کنونی و با وجود تاثیرات پاندمی، تئاتر ضررهای جبران‌ناپذیری را متحمل شده است، خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های اصلی ما در طول روند تولید این اثر، فراگیری بیماری کرونا بود. ما تمرین‌های این نمایش را پیش از شیوع پاندمی آغاز کردیم و بنا بود در اوایل سال ۹۹ این اثر را به صحنه ببریم ولی تعطیلی سالن‌های تئاتر و تبعات آن، اجرای این اثر را به تعویق انداخت.

این تهیه‌‌کننده تئاتر با اشاره به اینکه شرایط بد اقتصادی جامعه یکی از چالش‌های اصلی در راه تولید نمایش پوزه چرمی بوده است، در ادامه گفت: مراحل آماده‌سازی دکور، لباس و سایر مایجتاج این اجرا بنا به شرایط موجود به طول انجامید و از طرف دیگر، تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها تاثیر چشم‌گیری در کیفیت اجرای این نمایش داشت. ولی خدا را شاکریم که با وجود همه این مشکلات و با تلاشی که تک تک اعضای این گروه داشتند، توانستیم این اجرا را به سر منزل مقصود برسانیم.

صباغیان در ادامه گفت: تئاتر به ما این امکان را می‌دهد که هر شب و به طور مستمر، با مخاطبان ارتباط مستقیم برقرار کنیم و بازخورد آن‌ها را دریافت کنیم و این به عقیده‌ی من جذابیت این هنر را دو چندان می‌کند.

او در پایان درباره میزان رضایتمندی خود از نتیجه این نمایش، بیان کرد: این اولین تجربه‌ی من در زمینه‌ی تهیه‌کنندگی تئاتر است و شاید بتوان گفت این اجرا با ایده‌آلی که مد نظر داشتم فاصله‌ی اندکی دارد. اما مفتخرم که با کمک تیم حرفه‌ای که با آن‌ها همکاری داشتم، توانستیم اجرای خوب و درخور توجهی را به نمایش بگذاریم و با رضایتمندی تمام از نتیجه‌ی این کار خرسندم.

لازم به ذکر است نمایش پوزه چرمی به کارگردانی محمد علی زمانی تا ۱۲ بهمن، هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه‌ی شانو به صحنه می‌رود. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به وحید جباری و ندا مقصودی (بازیگران)، صدیقه سادات موسوی‌زاده (مشاور پروژه)، مجتبی گیویان (طراح نور)، نسیم ملکی (طراح لباس)، وحید صالحی (طراح گریم)، مسعود خرداد (آهنگساز)، رامین ارقند (صداپیشه)، وحید مشایخی (عکاس) و سعید جمشیدی پور (روابط عمومی) اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز