خبرگزاری کار ایران

ماجرای پیرمردی ثروتمند با ۲۴ بیماری در «یکی بود که خودش نبود»

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۹۳۹

کتاب «یکی بود که خودش نبود» ماجرای پیرمرد ثروتمندی را روایت می‌کند که با ۲۴ بیماری دست و پنجه نرم می‌کند اما به یکباره جوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «یکی بود که خودش نبود» اثر جانی رُداری برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۱۹۷۰ است که توسط غلامرضا امامی ترجمه شده. تصویرگر این کتاب خاویر سابالا است و نشر هوپا با قیمت ۹۹ هزار تومان این کتاب را روانه بازار کرده است.

در کتاب «یکی بود که خودش نبود» بارون لامبرتو، پیرمردی ۹۳ساله، ایتالیایی و ثروتمند است که با ۲۴بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند. او همراه پیشخدمت باوفایش در جزیره سن‌جولیو روزگار می‌گذراند. بارون که در آستانه مرگ قرار دارد و به‌دنبال جاودانگی است، یکباره جوان، سرحال و شاداب می‌شود. راهزنان برای دریافت پول او را گروگان می‌گیرند، اما هر کاری می‌کنند بارون جوان‌تر و سرحال‌تر از دیروز می‌شود. چه رازی در میان است؟ او را جادو کرده‌اند؟

بر روی جلد کتاب درخصوص جانی رُداری، نویسنده این کتاب سال نوشته شده: او در ۱۹۲۰ در اُمِنیا، روستایی در نزدیکی شهر نُوارا متولد شد. بعد از یک دوره تجربه تدریس در مقطع ابتدایی، به‌عنوان روزنامه‌نگار شروع به‌کار کرد و تقریبا تصادفی، نوشتن برای کودکان و نوجوانان را آغاز کرد. رُداری در ابتدای جوانی، پس از شناخت آثار داستایوفسکی و نویسندگان و فیلسوفان آلمانی‌زبان، کتابی به‌نام «دفتر فانتزی‌ها» در زمینه هنر داستان‌نویسی نوشت. او داستان‌های زیادی نوشته که به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند. به‌نظر رُداری قصه‌ها و ترانه‌های کودکانه همگی بازگوکننده واقعیت‌های کوچک و بزرگ روزانه‌ای است که در جامه فانتزی عرضه می‌شوند. رُداری همچنین جوایز بسیاری ازجمله جایزه معتبر هانس کریستین اندرسن (۱۹۷۰) را از آن خود کرده است. او سال۱۹۸۰ در شهر رم درگذشت.

همچنین درباره خاویر سابالا (تصویرگر) آمده: در سال ۱۹۶۲ در شهر لئون، در کشور فرانسه متولد شد. او در رشته گرافیک و طراحی در مدرسه هنر اویدو در مادرید تحصیل کرده است؛ جایی که در سال ۱۹۸۴ برای زندگی به آنجا نقل مکان کرد. سابالا ابتدا تصویرگری را با فعالیت در مجله‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی و انیمیشن شروع کرد. پس از آن برای انتشارات مهم اسپانیایی، اروپایی، آمریکای لاتین و آسیایی فعالیت کرد. او بیش از هشتاد کتاب تخیلی و شعر را برای کودکان تصویرگری کرده که برخی از آن‌ها را نیز خودش نوشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز