خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار دو نمایشگاه انفرادی نقاشی در خانه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۱۸۸

نمایشگاه‌های نقاشی «فراخوانی» با آثاری از حامد صحیحی و «تا آنجا که پای دویدن هست» با آثاری از پریسا شبانی در خانه هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه نقاشی «فراخوانی» با آثاری از حامد صحیحی، عصر جمعه هشتم بهمن‌ماه در گالری‌های زمستان و استاد ممیز این مجموعه افتتاح شد. 

حامد صحیحی عنوان کرد: تمام آثار این نمایشگاه، کارهای امسال من است که به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروهی مرتبط با فضاهای باز بیرونی و گروه دیگر مربوط به فضای داخلی است. در هیچ کدام از آثار، انسان را نمی‌بینیم اما تاثیر حضور انسان در تابلوها مشهود است. 

وی ادامه داد: وجه تمایز آثار نمایشگاه «فراخوانی» با دیگر مجموعه‌هایم بحث نور است. در این آثار بیشتر به نور، فصل، دما و موقعیت شبانه‌روز توجه کردم که بهترین تاثیر را در بیان مفهوم داشته باشد. این نمایشگاه در ستایش جهان اطراف ماست که از دید مختلفی در هر تابلو به زندگی نگاه شده است. 

این نقاش درباره تاثیر کرونا بر آثار هنرمندان اظهار کرد: این بیماری باعث شد افراد زمان بیشتری را در خانه بمانند، در نتیجه کارهایشان درون‌گراتر شده است. 

در این نمایشگاه ۲۸ اثر نقاشی با تکنیک‌های اکرلیک روی بوم و ترکیب مواد به نمایش گذاشته شده است. 

همچنین نمایشگاه نقاشی «تا آنجا که پای دویدن هست» شامل ۲۸ اثر از پریسا شبانی در گالری‌های پاییز و استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. 

پریسا شبانی درباره این نمایشگاه بیان کرد: برای من بحث حرکت در زندگی مهم است و این نمایشگاه هم درباره زندگی است. در زندگی اتفاقاتی می‌افتد که از کنترل ما خارج است و باید با آن روبرو شویم. حرکت به معنی انجام کار و پیش‌رفتن است. سعی کردم این انرژی و حرکت و جریان زندگی در کارها وجود داشته باشد. 

وی ادامه داد: آثار این نمایشگاه ۲ گروه هستند. گروهی از آثار جریان و شور حرکت الآنِ زندگی را نشان می‌دهد و گروهی دیگر جریانی از خاطراتی که اتفاق افتاده و گذشته‌اند. تکنیک آثار ترکیب مواد روی بوم و استیل و آبستره است. 

شبانی گفت: هدف من از برگزاری این نمایشگاه، بازنمایی زیبایی زندگی است. کرونا می‌تواند مصداقی از موضوع و عنوان این نمایشگاه باشد. کرونا جبری جهانی بود و ما به سمت مقابله، کنارآمدن و همزیستی با آن حرکت کردیم و این حرکت توام با خلاقیت بوده است. کرونا در کنار تمام مشکلاتش برای سلامتی، از دست دادن آدم‌ها، تنهایی‌ها و… این امکان را داد تا هر کدام از ما از دریچه حرفه و ذهن خودمان، دوباره به زندگی فکر کنیم. 

علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این دو نمایشگاه تا ۱۸ بهمن ماه، همه روزه (به غیر از شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز