خبرگزاری کار ایران

چهارده طرح از سهراب سپهری در «بن‌گاه هنری کتاب»

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۸۲۶

گالری آرتیبیشن در چهارمین بازار کتاب هنری بن‌گاه ۱۴ طرح از سهراب سپهری، ارائه می‌کند.

به گزارش ایلنا، ۱۴ طراحی از سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر، توسط گالری «آرتیبیشن» در چهارمین بازار کتاب هنری بن‌گاه ارائه خواهد شد. 

این نقاش و شاعر برجسته‌ ایران، تعداد فراوانی طراحی از خود به جا گذاشته است؛ ۱۴ طراحی از مجموعه‌ این هنرمند در قالب آرشیوی توسط گالری آرتیبیشن در این رخداد به نمایش در می‌آید. 

سهراب سپهری، در آثارش به تجسم تجربه لحظه‌های ساده با ادراکی عمیقاً شاعرانه، در جهان پیرامون می‌پردازد. او سفرهایی به مشرق و مغرب زمین داشت که موجب دستیابی وی به سبکی شخصی شد، همانند شعرهایش که شناسنامه تمام‌نمای اندیشه‌های عرفانی‌او هستند. کوشش‌های مستمر وی برای بهره‌گیری از دستاوردهای زیبایی‌شناسی غربی، در کنار توجه آگاهانه به عرفان ایرانی و رویکرد شرقی به طبیعت و درخت، موجب خلق تصاویر نوآورانه‌ای شده که گویی تبلورِ شعری عینی و ذهنی‌اند. 

چهارمین بازار کتاب توسط بن‌گاه، پلت‌فرم هنرمندگردان و ناشر مستقل از ۷ تا ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ در آوا پلت برگزار خواهد شد. این نمایشگاه سالانه نخستین بار در سال ۱۳۹۷ برگزار شده است. بن‌گاه در طول این سال‌ها چند کتاب در حوزه‌ی هنر منتشر کرده که تعدادی از آن‌ها مورد توجه علاقه‌مندان هم قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز