خبرگزاری کار ایران

ساعد مشکی در حاشیه سالگرد مرتضی ممیز:

نمایش آثار طراحان خارجی در ایران راه تازه‌ای پیش روی هنرمندان جوان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۲۰۹

ساعد مشکی (گرافیست) در حاشیه بازدید از آثار بهزاد حاتم حضور طراحان گرافیک بین‌المللی را دارای تاثیرات آموزشی بر کار هنرجویان و طراحان ایرانی دانست و درباره نمایش آثار استودیو R۲ در خانه هنرمندان توضیح داد.

به گزارش ایلنا، ساعد مشکی (طراح گرافیک و مدیر هنری) در حاشیه برگزاری شانزدهمین سالگرد مرتضی ممیز درباره دعوت هرساله این رویداد از هنرمندان بین‌المللی به منظور نمایش آثارشان در خانه هنرمندان ایران عنوان کرد: بنیاد مرتضی ممیز از چند سال گذشته تاکنون بیشتر بر جنبه آموزشی در دعوت از هنرمندان بین‌المللی تمرکز کرده است تا برای نسل جوانی که کمتر امکان سفر به خارج از کشور دارند، فرصتی فراهم شود این هنرمندان و مهمانان خارجی در ایران حضور یابند و کارهایشان نمایش داده شود. همچنین هنرمندان ما آثار خوب و باکیفیتی را ببیند. البته امسال فرصت حضور مهمانان خارجی را به دلیل کرونا نداشتیم. اما این نگرش توسط بنیاد مرتضی ممیز مدنظر هست و دنبال می‌شود. 

وی درباره ویژگی‌های آثار استودیو R۲ پرتغال بیان کرد: امسال نیز یک زوج هنری پرتغالی که البته یکی از آن‌ها اصالت فرانسوی دارد اما با یکدیگر همکاری پیوسته‌ای دارند و از پیشروترین گرافیست‌های اروپا هستند، در نمایشگاه حضور دارند. وجهه طراحی محیطی این گروه فوق‌العاده قوی هست و کارهایی به لحاظ تکنیکی سخت و پیچیده در آثارشان دارند که به نظرم راه تازه‌ای را نشان می‌دهد. 

این هنرمند خاطرنشان کرد: ما بعد از برگزاری هر نمایشگاه تاثیر آن را بر هنرمندان جوان می‌بینیم. طراحان ما بدون شک متاثر از این هنرمندان می‌شوند. یکی از مهمانان ما در دو سه سال گذشته آقای مارکوس وایزبک بود از مدرسه باهاوس بود دعوت کردیم و دو جلسه آموزشی خوبی را برای هنرجویان و استادان برگزار کرد. کاش می‌توانستیم امسال نیز مهمان دو هنرمند پرتغالی استودیو R۲ باشیم که ضمن گفت وگو با هنرمندان درباره تحصیل و آموزش و شرایط کاری خود صحبت کنند. 

وی در پاسخ به این که آیا تدبیری برای برگزاری ورکشاپ‌های آنلاین در شانزدهمین سالگرد مرتضی ممیز اندیشیده شده است، توضیح داد: واقعیت این است که به این امکان فکر نکرده‌ایم اما به هر حال حضور آن‌ها اتفاقات دیگری را رقم می‌زند و پویایی برنامه را افزایش می‌دهد اما می‌توان در فرصتی آنلاین درباره آثارشان گفت وگو کرد. 

گفتنی است گالری‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان نیز از آثار بهزاد حاتم و استودیو R۲ میزبانی می‌کنند. بازدید از این نمایشگاه‌ها تا ۷ دی ۱۴۰۰ همه روزه به جز شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای علاقه‌مندان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز