خبرگزاری کار ایران

ازسوی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر؛

جزییات ارایه بسته‌های حمایتی و تسهیلات قابل ارائه به هنرمندان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۱۱۰

نشست خبری صندوق اعتباری هنری، برای ارائه توضیحات درباره بسته‌های حمایتی امروز دوشنبه ۲۹ آذرماه با حضور مدیرعامل جدید صندوق اعتباری هنرو اهالی رسانه در ساختمان صندوق با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری صندوق اعتباری هنری، برای ارائه توضیحات درباره بسته‌های حمایتی پیش رو برای خدمات‌دهی به فرهنگیان و هنرمندان امروز دوشنبه ۲۹ آذزماه با حضور سیدمجید پوراحمدی (مدیرعامل جدید صندوق اعتباری هنر) و اهالی رسانه در ساختمان صندوق با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

سیدمجید پوراحمدی در ابتدای برنامه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه خطاب اهالی رسانه و حضار گفت: در این برنامه قرار است درباره جزییات ارائه بسته‌های حمایتی که قرار است به هنرمندان ارائه شود، توضیح داده خواهد شد.

پوراحمدی توضیح داد: مجموعه جلسه امروز اساسا تحت عنوان تشریح بسته حمایتی هنرمندان است و چند ماهی روی آن کار، شده است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بیش از قبل مورد توجه قرار گرفت. یکی از اهداف دولت حمایت از اقشار مختلف جامعه است. دولت تلاش می‌کند خدمات را عادلانه توزیع کند. مهمتر توجه ویژه به اهالی فرهنگ و هنر است.

سیدمجید پوراحمدی در ادامه گفت: وزیر ارشاد دستور ویژه از رییس جمهور اخذ کرده‌اند، ایشان حمایت همه جانبه از مردم را مد نظر دارد و از شهریور ۱۴۰۰ موضوع این اتفاق مصوب شد و اخیرا به تصویب نهایی رسیده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: بسته حمایتی شامل بخش‌هایی است که کمک‌های بلاعوض یکی از آن‌هاست. دوم، وام‌هایی است که بدون بهره و با دو درصد کارمزد به متقاضیان داده می‌شود.

سیدمجید پوراحمدی گفت: یکی از، محصولات صندوق، هنرکارت است که رابط مالی میان صندوق و هنرمندان به حساب می‌آید. خدمات هنر کارت زیاد است و یکی از آنها واریزی مبالغ بلاعوض است، خدمات مختلفی در این بخش وجود دارد که این واریزی‌ها کمترین آنهاست، قراردادهای جدید هم در حال انعقاد هستند و تخفیف‌هایی از مراکز فرهنگی و سیاحتی و اقتصادی هم ارایه خواهد شد که اطلاعات آن در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نکته بعد موضوع عضویت است، تا این لحظه هشتاد و شش هزار و سیصدو شصت و شصت و پنج نفر عضو صندوق هستند. چهل و دو هزار و هفتصد و شصت و هشت نفر هم از بیمه استفاده می‌کنند. دوهزار ششصد و سی و نه نفر مستمری‌بگیر هستند. در ادامه باید بگویم بیش از هفتاد درصد بیمه تکمیلی را صندوق تامین می‌کند. پانصد نفر هم طرح تکریم دارند. از سال گذشته تقاضاهای زیادی داشته‌ایم که در حال پیگیری هستند.

او در ادامه تصریح کرد: وقفه‌ای هم در بحث عضوگیری‌ها اتفاق افتاد که از یکم آبان مشکلات مربوط به آن حل شده است. موضوع پالایش را هم داریم که در رابطه با تشخیص هنرمندان و فعالیت‌های آن‌هاست تا در نهایت تا افراد ذی‌صلاح ثبت‌نام شوند و از خدمات صندوق استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: موضوع بسته حمایتی شامل دو بخش اصلی بلاعوض و تسهیلات است. ۶ عنوان بلاعوض و کمک بلاعوض عمومی تحت عنوان بسته حمایتی هنرمندان که در سه مرحله قطعی با منابع قطعی، یکی در اولین فرصت به مناسبت شب یلدا انشاالله تا فردا به حساب هنرمندان واریز شود. به مبلغ یک میلیون تومان در سه مرحله واریز به عموم هنرمندان دارای هنرکارت یک میلیون و پونصد هزار تومان شب عید. یک میلیون و صد هزار تومان اول اردیبهشت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و فرارسیدن نیمه رماه رمضان به حساب هنرمندان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مرحله دیگری هم باشد و در چهار مرحله انجام شود اما چون چهارمی قطعی نشده هنوز راجع به آن صحبت نمی‌کنم.

پوراحمدی با تاکید بر تکریم پیشکسوتان گفت: در صندوق بخش ارزشمندی داریم که حمایت‌های آن به هنرمندان دارای نشان درجه یک هنر تعلق دارد. بسته حمایتی این بخش فردا به حساب این اساتید به مبلغ سه میلیون واریز می‌شود. شب عید هم پنج میلیون و با فرا رسیدن میلاد حسن مجتبی هم ۴ میلیون تومان به این عزیزان تعلق می‌گیرد.

وی گفت: تمام کسانی که دارای هنر کارت هستند و اعتبارسنجی هم شده‌اند جزو مشمولین حساب می‌شوند. تعدادی از اعضا طی دو سال گذشته که کرونا شیوع داشته، فوت کرده‌اند. برخی هم فعالیت ندارند که پالایش می‌شوند.

او ادامه داد: کسانی که از دی سال گذشته تا امروز تقاضای عضویت کرده‌اند و مدارکشان کامل شده باید تا ۱۵ دی‌ماه برای انجام باقی مراحل اقدام کنند. افرادی هم که تا ۱۵ دی‌ماه تقاضای عضویت در صندوق و هنرکارت داشته باشند، مشمول این طرح هستند و به سرعت هم کار بررسی و تایید عضویت افراد انجام می‌شود. کسانی که حداکثر بعد از تایید عضویت ثبت نام کرده‌اند، حداکثر تا ۳۰ دی ۱۴۰۰ فرصت دارند چه از طریق سامان صندوق و چه سامانه تقاضای هنرکارت کنند. همه متقاضیان از سال گذشته تا ۱۵ دی و نهایتا کسانی که تا ۳۰ دی ۱۴۰۰ مراجعه کنند و تقاضای هنرکارت کنند شامل این بسته خواهند شد.

پوراحمدی در ادامه نشست از ارایه کمک فوق العاده به مستمری بگیران خبر داد. وی گفت: دو هزار و ششصد نفر کسانی که دچار مشکلات و ازکار افتادگی و ناتوانی هستند، مستمری بگیر ما هستند. ضمن اینکه در طول سال ۱۴۰۰ عزیزان و هنرمندان فرهیخته‌ را از دست دادیم که در طول دو سال گذشته به واسطه کرونا آسیب جدی دیدند. به جهت حمایت و کمک به خانواده این گروه از هنرمندان درگذشته، ۵ میلیون تومان به حساب خانواده این عزیزان واریز خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه از سه طرح حمایتی دیگر گفت: در این بخش سه طرح «یادمان»، «شمیم جوانه» را داریم. یادمان تسهیلات ضروری است و بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان است. طرح شمیم طرح ازدواج است و طی آن به هر هنرمندی که از اول مهر امسال تا پایان سال ۱۴۰۱ ازدواج کند، هر هنرمند عضو صندوق سی میلیون تومان تسهیلات با کارمزد دو درصد دریافت می‌کند و علاوه بر آن پنج میلیون تومان دیگر هم دریافت خواهد کرد. به علاوه اینکه هر هنرمند که عضو صندوق باشد و صاحب فرزند شود سی میلیون تومان وام بی‌بهره با کارمزد دو درصد دریافت می‌کند و علاوه بر آن پنج میلیون تومان از کمک بلاعوض صندوق برخوردار می‌شود. جزییات مرحله چهارم کمک‌ها هم با انجام برنامه‌ریزی‌ها به اطلاع همه هنرمندان خواهد رسید.

این مراسم با پرسش و پاسخ خبرنگاران به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز