خبرگزاری کار ایران

وحید موساییان:

تغییر و تحول‌های سیاسی در «سینماحقیقت» تاثیر نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۷۲۵

وحید موساییان با تاکید بر اینکه «سینما حقیقت» مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است، گفت: ساز و کار جشنواره «سینما حقیقت» به شدت با جشنواره‌های دیگری همچون «فجر» متفاوت بوده و خروجی‌های آن نیز خیلی متفاوت‌تر است. این رویداد سینمایی به دلیل عنوان، مخاطب‌ها و فیلمسازهایی که با آنها سر و کار دارد، یک پله از همه جشنواره‌های سینمایی ایران بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید موساییان مستندساز باتوجه به نزدیکی برگزاری پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت درباره اهمیت این رویداد گفت: از زمان شکل‌گیری اولین دوره جشنواره سینما حقیقت در جریان و پیگیر آن بودم و همیشه یا با فیلم خودم یا در هیات داوران و هیات انتخاب آثار حضور داشتم. باید بگویم سینما حقیقت جشنواره‌ای حرفه‌ای و سطح بالا بوده که باوجود گرایش‌های سیاسی دولت‌های مختلف که در این سال‌ها مدیریت کشور را برعهده داشتند، تمام دوره‌های خود را برگزار کرده و خوشبختانه همچنان برقرار است. این نشان‌دهنده سطح و اهمیت این رویداد است.

وی همچنین درباره اینکه جشنواره سینما حقیقت تا چه اندازه در معرفی استعدادهای تازه در حوزه سینمای مستند موفق بوده، بیان کرد: ماموریت سینماحقیقت فراتر از معرفی استعداد جوان در حوزه مستند است. استعدادها در فضاهای دیگر شروع به کار کرده و استعداد خود را بروز می‌دهند. سطح این جشنواره به صورتی نیست که ما به دید استعدادیابی به آن نگاه کنیم. چون به این صورت حق مطلب درباره این جشنواره بیان نمی‌شود.

کارگردان مستند «سمفونی ایران» با بیان اینکه سینما حقیقت در پانزده دوره برگزاری خود توانسته جایگاه ویژه‌ای برای خودش دست و پا کند، ادامه داد: این رویداد مهمترین جشنواره مستند و حتی از جهاتی می‌توان گفت مهمترین جشنواره سینمایی ایران محسوب می‌شود. به این دلیل که ساز و کار آن با ساز و کار جشنواره‌های دیگری همچون فجر متفاوت بوده و خروجی‌های آن خیلی متفاوت‌تر است. یعنی جشنواره سینمای مستند به دلیل عنوان، آدم‌ها و مخاطب‌ها و فیلمسازهایی که با آنها سر و کار دارد، به نظرم یک پله از همه جشنواره‌ها بالاتر است.

این مستندساز همچنین درباره برگزاری آنلاین یا حضوری جشنواره سینما حقیقت نیز گفت: فکر می‌کنم تجربه برگزاری آنلاین جشنواره، تجربه‌ای منحصر به فردی بود که خیلی از جشنواره‌های مطرح جهان نیز با آن مواجه شدند. یعنی یا باید با تعطیلی موافقت می‌کردند یا از ابزار جدیدی که دنیای تکنولوژی به آنها داده استفاده می‌کردند. این اتفاق نه تنها در سینما حقیقت بلکه در نقاط مختلف رخ داد. این تجربه منحصر به فردی است که تکاملش باید با رفع موانعی که در دوره قبل شاهد آن بودیم، اتفاق بیفتد.

کارگردان «فرزند چهارم» در ادامه گفت: البته برگزاری زنده و فیزیکی جشنواره تجربه دیگری است. لذا همانطور که شاهدیم آرام آرام سینماها محدودیت‌های کرونایی را برداشتند و اخیرا هم پیگیر آن هستند تا سالن‌های سینما دوباره به ظرفیت ۱۰۰ درصد برگردد، امیدوارم این اتفاق برای جشنواره سینما حقیقت هم رخ دهد.

موسائیان در پایان گفت: باتوجه به اینکه خیلی از مخاطبان جشنواره در تهران نیستند، برگزاری آنلاین این فرصت را در اختیار آنها قرار داده تا از جنبه‌های آنلاین استفاده کنند. از این بابت جشنواره می‌تواند این اتفاق را پرورش دهد. ما در این پرورش دادن به یک آزمون و خطایی می‌رسیم که اگر مجددا با همه‌گیری مانند کرونا مواجه شدیم، بدانیم که چطور می‌توانیم راحت‌تر و سریع‌تر جشنواره را برگزار کنیم.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز