خبرگزاری کار ایران

بخشی از سرنوشت زنان داعشی در کتاب «مهمان سرای بیوه‌های جوان»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۴۶

کتاب «مهمان سرای بیوه‌های جوان در میان زن‌های داعشی» دربردارنده بخشی از سرنوشت زنان داعشی است که پس از کشته شدن همسرانشان وادار می‌شدند که دوباره با سایر داعشیان ازدواج کنند و برخی نیز کارهایی که خواسته داعشیان بود رت انجام می‌دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «مهمان سرای بیوه‌های جوان در میان زن‌های داعشی» مجموعه‌ای از گفتگوها و مصاحبه‌های آزاه معاونی با زنان بازداشت شده داعشی است که توسط محبوبه حسین زاده ترجمه شده است. در این کتاب بخشی از سرگذشت ۱۳ زن داعشی آمده است که معاونی موفق شده در سفرهای مختلف به کشورهای مختلف با آن‌ها روبه رو شود و گفتگو کند. این زنان پس از آنکه همسران داعشی‌شان در جنگ کشته می‌شدند، به بیوه خانه منتقل و منتظر ازدواج مجدد می‌شدند.

مولف در ابتدای کتاب خطاب به خوانندگان ایرانی آورده است: اکنون که این کتاب را به زبان فارسی می‌خوانید، حدود یک سال از چاپ کتاب اصلی به زبان انگلیسی در پاییز سال ۲۰۱۹ گذشته است. مخاطبان این کتاب، غربی‌هایی هستند که تا امروز همچنان این سئوال را می‌پرسند که چرا دخترانی با تمایلات مدرن غربی به خاطر آرمان شهر دروغین و ویرانگری که به داعش تبدیل شده، از راحتی و آسایش خانه وطن‌هایشان دست کشیدند.

این کتاب و پژوهشی که برای تالیفش انجام شده، اثر برجسته‌ای درباره مشارکت زنان در داعش، و در نتیجه بنیانی برای بحث بیشتر درباره چگونگی مواجهه با مشکل آزاردهنده‌ای است که هنوز شصت کشور در سراسر جهان با آن روبه رو هستند: سرنوشت زنان وابسته به داعش و کودکانشان.

کتاب پنج بخش و یک موخره دارد. عناوین سرفصل‌های بخش‌های پنجگانه کتاب از این قرار است: «میراث خارها»، «دختران ناپدید شده»، «ختم کلام»، «شهروندان خانه اسلام» و «عشق، عزا، تکرار» و در نهایت هم سخن آخر که «در میان ریاکاران» نامگذاری شده.

تک تک زنان این کتاب افراد واقعی هستند که بنابر دلایل حفظ امنیت و حریم شخصی، اسامی و برخی از جزییات تغییر یافته است. بخشی از این مصاحبه‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در انگلستان، ترکیه، تونس و سوریه انجام شده است. در میان مصاحبه شوندگان مصاحبه‌ای با تنها زن ایرانی داعشی که موفق شد فرار کند به نام «نهال» نیز دیده می‌شود.

کتاب «مهمان سرای بیوه‌های جوان در میان زن‌های داعشی» در قالب ۴۴۴ صفحه با قیمت ۹۵ هزار تومان توسط نشر تاریخ ایران روانه بازار شده است.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز