خبرگزاری کار ایران

اختتامیه جشنواره‌های پایان‌نامه و کتاب سال دانشجویی اواخر آبان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۸۶

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال اعلام کرد، مراسم اختتامیه این دو جشنواره روز دوشنبه (۲۴ آبان) همزمان با ایام هفته کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حامد علی‌اکبرزاده (دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال) با اعلام این که مراسم اختتامیه این دو جشنواره ۲۴ آبان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و طی آن چهار اثر برگزیده و ۱۱ اثر شایسته‌تقدیر در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به همراه پنج اثر برگزیده و ۱۱ اثر شایسته‌تقدیر در جشنواره ملی پایان‌نامه سال مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

به گفته رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، در این آیین همچنین از  نوش‌آفرین انصاری به عنوان «استاد خادم کتاب» و مهدی گلشنی به عنوان «استاد راهنمای برگزیده» قدردانی و تجلیل خواهد شد.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد، در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، ۶۰۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که کتب علوم انسانی با ۳۰۴ عنوان، بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده و کتاب‌های حوزه علوم پزشکی و دامپزشکی با ۱۲۶ عنوان در رده بعدی قرار دارد.

او افزود، در نوزدهمین دوره جشنواره ملی پایان‌نامه سال نیز در مجموع ۵۲۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این میان، در بخش اصلی ۳۹ اثر به گروه علوم پزشکی و دامپزشکی، ۲۳ اثر به گروه فنی و مهندسی، ۲۲ اثر به گروه علوم پایه، ۱۲ اثر به گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۵۵ اثر به گروه هنر و معماری و ۲۷۰ اثر به گروه علوم انسانی اختصاص یافت. همچنین در بخش ویژه ۶۲ اثر و در بخش بین‌الملل ۴۵ اثر دریافت شده است.

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی گفت: جشنواره کتاب سال دانشجویی هرساله همزمان با ایام هفته کتاب و با هدف ایجاد نشاط علمی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، جلب همکاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی، چاپ آثار دانشجویی، تقویت بنیه علمی دانشجویان با ارائه آثار مکتوب و حمایت از دانشجویان نوقلم برای تولید اندیشه‌های جدید برگزار می‌شود.

به گفته وی، این جشنواره از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با حمایت نهادهایی نظیر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

دبیر نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال اظهار کرد: جشنواره ملی پایان‌نامه سال نیز در سال‌های گذشته با اهداف همچون فراهم آوردن زمینه مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های جوانان و دانشجویان، افزایش انگیزة مطالعه و پژوهش، بهره‌مندی جامعه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و آثار دانشجویی، ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق برگزار شده و در این دوره نیز تأکید بیشتر بر توجه به نیازهای کشور و کاربردی بودن آثار شرکت‌کنندگان را در دستور کار قرار داده است.

آیین اختتامیه بیست‌وهشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز