خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشیخط مهشید صابری پور در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۲۰

نمایشگاه آثار نقاشیخط مهشید صابری‌‎پور ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۲ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‎ عمومی فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای نیاوران به زودی میزبان نمایشگاه انفرادی آثار نقاشیخط مهشید صابری‌پور به نام (مونس جان) خواهد بود. نمایشگاه آثار نقاشیخط مهشید صابری‎پور ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۲ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. 

نمایشگاه با ۳۰ اثر نقاشیخط از این هنرمند، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. 

وی متولد بهار ۱۳۶۸ تهران، دارای مدرک کارشناسی حقوق و دو دهه از عمر خود را در جهت کسب مهارت‎های متعددی در حوزه هنر گذرانده‎ است که شامل طراحی با سیاه قلم، هایپر رئال، نقاشی با آبرنگ، اکرلیک، رنگ روغن، طراحی طلا و تایپوگرافی و همکاری با معماران داخلی می‎باشد. 

در زمینه زیبایی شناسی و کمپوزسیون و هنرهای تجسمی زیر نظر استاد علی فرامرزی کسب مهارت کرده و با پی بردن به علاقه راسخ خود به نقاشیخط در این حوزه گام نهاده و در این زمینه از تجارب اساتید برجسته‎ای چون استاد اسماعیل رشوند و استاد غلامحسین الطافی بهره‎مند گردیده است. 

نمایشگاه مونس جان دنیای پر هیاهوی ذهن مهشید صابری‎پور است که گاهی آرام است و طناز و گاهی پر از ابهام… مونس جان نگاه نقاش است به دنیای حروف، کلمات و رنگها، دنیایی که در نهایت او را به آرامش می‌رساند و این همان چیزیست که برایش تلاش میکند. 

وی بر مبنای انتخاب سبک اینچنین میگوید: نزدیک به ۶ دهه از آغاز جنبش نقاشیخط میگذرد و همچنان این هنر در حال رشد و شکوفایی خود است. از آنجا که در کشور ما هنر خوشنویسی سابقه تاریخی طولانی و محکمی دارد، در هر زمان میتواند نماد اصالت فرهنگی و هنری ما باشد. 

سیاه مشق‌های دوره‌ی صفویه، تلفیق خطوط ایرانی به خصوص خط ثلث و رنگهای اصیل ایرانی همچون لاجوردی و فیروزه‌ای در کتیبه‌ها و مساجد و حتی کمی عقب‌تر از این دوران، خطوط و نقوش بکار رفته روی سفال‌های نیشابوری و ری، چنان زیبا و ماهرانه تلفیق شده‌اند که به خوبی ریشه دار بودن هنر نقاشیخط را به ما گوشزد میکنند. 

امروزه ما با حفظ جنبه ی زیبایی شناختی و تلفیق سبک‎ها و هنر‎ها و مواد مختلف در تلاشیم تا آثاری خلق کنیم که در خور سپاس از گذشتگان و تحسین آیندگان باشد. 

وی امیدوار است در این نمایشگاه بتواند پیوندی میان نگاه شما عزیزان و احساس خود ایجاد کند که اگر این امر تحقق یابد، او به خواسته خود رسیده است. 

نمایشگاه نقاشیخط از ۱۴ تا ۲۲ آبان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز