خبرگزاری کار ایران

«حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها» روی آنتن شبکه چهار

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۲۷۲

مستند تلویزیونی «حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها» از شبکه چهار سیما باز پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا، مستند تلویزیونی «حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها» از سلسله مستندهای «حکایت دل»، دوشنبه ۳ آبان ماه ساعت ۲۱:۰۰ و تکرار آن، روزسه شنبه ۴ آبان ماه ساعت ۱۴:۰۰ از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود. 
 
تهیه کننده این مستند علیرضا حسینی، کارگردان آن بیژن شکر ریز و سرپرست علمی این مستند تلویزیونی نیز شهین اعوانی است. همچنین پژوهش و طراحی سئوالات مستند «حکیم عشق» را صدرا صدوقی به عهده داشته است. 
 
منوچهر صدوقی س‌ها (متولد ۱۳۲۷- اردبیل) نویسنده، مترجم، عرفان پژوه، فیلسوف و حقوق‌دان است. او تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته حقوق تا مقطع لیسانس پی گرفت. بعد از آن تحصیلات خود را تا مراحل عالی در عرفان و فلسفه اسلامی ادامه داد. او هم‌اکنون علاوه‌بر وکالت دادگستری و عضویت در شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله «موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» به تدریس حکمت و عرفان اسلامی اشتغال دارد. تاریخ حکماً و عرفای متاخر بر صدرالمتالهین، التفسیر المنتسب الی مولنا ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق (ع)، شطری از اوایل امور عامه شرح منظومه حکمت سبزواری، شرح جدید منظومه سبزواری، فواید در عرفان و فلسفه و تصوف و تاریخ آن، رساله در برخی از مسائل الهی عام، منتخب معجم الحکماء، صوفی صومعه قدس: یادواره میرزا محمدعلی حکیم شیرازی، الحاوی علی رسائل جمه مفرده فی الفحص عن انیه التفسیر و التاویل و مائیتهما باقسام‌ها و ما یتعلق بهما من المحکم و المتشابه و الظهر و البطن و…، تفاسیر عقلیه لفلاسفه الهیین، ترجمه «مقدمه قیصری بر فصوص الحکم»، محی‌الدین عربی، ترجمه تحقیق ماللهند، ابوریحان بیرونی، کیفر سرقت در اسلام و … ازجمله آثار منتشر شده این پژوهشگر و استاد باسابقه حکمت اسلامی است. 
 
مجموعه مستند «حکایت دل» به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی، کارگردانی بیژن شکرریز و با مشاورت علمی شهین اعوانی، از چند سال گذشته تا امروز زندگینامه و پرتره علمی و حرفه‌ای مفاخر و مشاهیر معاصر کشور را به تصویر کشیده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز