خبرگزاری کار ایران

مجموعه کتاب‌های «حقوق بین‌الملل به زبان ساده» روانه بازار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۳۷۱

اگر تمایل دارید حقوق بین‌الملل را با زبانی ساده متوجه شوید به سراغ کتاب «حقوق بین‌الملل به زبان ساده» بروید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها موسسه نشر و تحقیقات ذکر در مجموعه‌ای دو جلدی، حقوق بین‌الملل را به زبانی ساده در اختیار مخاطبان قرار داده است. کتاب‌های «حمایت از حقوق زنان در مخاصمات مسلحانه‌ی بین‌المللی» و «حمایت از حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه‌ی بین‌المللی» نوشته ابراهیم مشهدی و محمدمهدی سیدناصری راهی بازار کتاب شده‌اند.

در معرفی این کتاب‌ها آمده است: کودکان و زنان در طول تاریخ، بیشترین صدمات جسمی و معنوی را در اثر وقوع مخاصمات مسلحانه در اشکال مختلف پذیرا شده‌اند؛ آنان با این‌که نقش چشمگیری در شروع مخاصمات نداشته‌اند، اما بیشترین صدمات را از آثار و نتایج جنگ‌ها متحمل می‌شوند و گاهی مورد ناپسندترین اعمال قرار می‌گیرند. در این میان، حقوق بشر دوستانه حمایت‌های وسیعی را از کودکان و زنان به هنگام مخصمات مسلحانه بشر و غیربشر به عمل آورده است. آنان از حمایت‌های عمومی مقرر شده برای غیرنظامیان در صورتی که در مخاصمه مشارکت مستقیم نداشته باشند، بهره می‌برند و ضمن این‌که از رفتارهای منطبق با حقوق بشر برخوردار می‌شوند، تحت حمایت مقررات حقوقی ناظر بر رفتار با دشمن قرار می‌گیرند. بر همین اساس است که حقوق بشر دوستانه از زمان آغاز منازعات مسلحانه تا پایان آن، سازوکارهای حمایتی (عام و خاص) برای کودکان، لحاظ می‌کند که بهترین منفعت کودکان و زنان را باید در کاستن تسلیحات کوچک و بزرگ جست‌وجو کرد.

در این دو جلد کتاب تلاش صورت گرفته تا رابطه حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه با دقت تبیین و تشریح شود.

کتاب «حمایت از حقوق زنان» در ۲۰۰صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان و «حمایت از حقوق کودکان» در ۲۱۶ صفحه با قیمت ۵۹ هزار تومان در اختیار مخاطبان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز