خبرگزاری کار ایران

«اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختی‌های تولید در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۵۵۸

تصویربرداری مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی میترا روحی منش از تولیدات جدید شبکه مستند با موضوع سفر از نیمه گذشت.

به گزارش ایلنا، میترا روحی‌منش دراین‌باره گفت: «اهل سفر» از اول اردیبهشت ماه در استان اردبیل کلید زده شده و تا امروز حدود ۵۰ درصد تصویربرداری تمام شده است. 

وی افزود: با توجه به پاندمی کرونا و البته همزمانی شروع تولید این مجموعه مستند با جابه جای مدیران استانی، با مشکلاتی مواجه بودیم و فرآیند تولید به آهستگی پیش رفت، اما همچنان مشغول کار هستیم و امیدواریم به زودی راهی آذربایجان شرقی شویم. 

مجری طرح و تهیه کننده «اهل سفر» گفت: این مجموعه مستند گردشگری است و تلاش ما این است که بینندگان را با جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و حتی صنایع دستی استان میزبان آشنا کنیم و مناطقی که مردم کمتر فرصت دیدن آن‌ها را داشته‌اند را به تصویر بکشیم. در کنار همه این‌ها از موضوع مردم‌شناسی هم غافل نشدیم و در «اهل سفر» به آداب و رسوم اقوام ایرانی هم پرداخته شده است. بازسازی بازی‌های فراموش شده، معرفی پوشش زنان و مردان، غذاهای محلی و همچنین گویش مردم منطقه از دیگر مواردی است که به آن‌ها می‌پردازیم. 

وی افزود: «اهل سفر» به سفارش شبکه مستند در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در حال تولید است، نویسنده و کارگردان این مجموعه یاسر طالبی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مهدی خلیلی: مدیر تولید و راوی، حسن جعفری: دستیار کارگردان و برنامه ریز، فرحبخش فرهیدنیا: تصویربردار و تدوینگر و مجید حسینی: صدابردار اشاره کرد. 

میترا روحی منش دانش آموخته سینما از سوئد و عضو انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران است و ساخت مجموعه‌های «تاج زاگرس»، «در قلب کومش» و «رویای کارمانیا» را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز