خبرگزاری کار ایران

برگزاری دو نمایشگاه در گالری پردیس ملت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۰۶۳

همزمان با اربعین حسینی ۲ نمایشگاه عکس «تکیه‌ها، هیأت‌ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی» و «رهروان تربت پاک» در گالری پردیس ملت برپا شده است.

به گزارش ایلنا،‌ همزمان با اربعین حسینی دو نمایشگاه عکس «تکیه‌ها، هیأت‌ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی» و «رهروان تربت پاک» توسط مؤسسه تصویر شهر- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری موزه عکسخانه شهر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گالری پردیس ملت برپا شده است. 

در نمایشگاه «تکیه ها، هیأت‌ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی» نگاره‌های این مجموعه، بازنمایی صورت‌هایی از سرگذشت فراز باشکوه اولین تماشاخانه ایرانی است که خاطرات مضبوطی را از جریان گذرای عصر قاجار تا پهلوی بازگو می‌کند. هر نگاره به جا مانده از تکیه دولت، روایتی است رمزآلود و شگفت‌انگیز از تاریخ به عنوان بستر جریان، تعزیه به عنوان مظروف و معماری به عنوان ظرف که زمینه‌ساز و شاهد اتفاقاتی بوده و نقش به‌سزایی در تحولات معاصر ایران داشته‌اند. 

نمایشگاه «رهروان پاک» نیز که بخشی از آثار برگزیده چهار دوره جشنواره جهانی اربعین است به راهپیمایی عظیم میلیون‌ها عاشق حضرت سیدالشهدا (ع) در اربعین حسینی که بدون شک یکی از عظیم‌ترین حوادث تاریخ معاصر جهان است می‌پردازد و همچنین جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین (ع)، برگزاری مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان و صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین در جای جای جهان را به نمایش می‌گذارد. 

نمایشگاه‌های یاد شده از روز یکشنبه ۴ مهر در گالری پردیس ملت برپا شده است و تا روز جمعه ۲۳ مهر ادامه دارد. 

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه به غیر از ایام تعطیلات رسمی سینماها از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز