خبرگزاری کار ایران

بررسی بازتاب آخرین سال‌های رژیم شاه در دوازده روزنامه بزرگ جهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۰۹

«قدرت‌های جهان مطبوعات» نوشته مارتین واکر با ترجمه محمد قائد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «قدرت‌های جهان مطبوعات» همراه با وقایع‌نگاری یک شکست: بازتاب آخرین سال‌های رژیم شاه در دوازده روزنامه بزرگ جهان نوشته مارتین واکر با ترجمه محمد قائد از سوی نشر نو روانه بازار کتاب شد.

روزنامه‌های بزرگ جهان همراه با ایجاد ملت-دولت‌های جدید یا در گرماگرم تحولات بزرگ اجتماعی، پا به صحنه می‌گذارند. بعدها که دگرگونی جای خود را به ثبات، و هم‌رزمان قدیمی جای خود را به تازه‌واردهای عرصه سیاست داده‌اند، روزنامه‌نگارانی که پیش‌تر بخشی از ساختار قدرت بوده‌اند، اکنون بیگانگانی عیب‌جو به شمار می‌آیند که آنها را باید یا ساکت کرد یا از میدان بیرون راند.

در همین حال، مطبوعات گرفتار این معضل هم هستند که اگر برای نخبگان و خواص بنویسند، شمار آگهی‌دهندگان کم‌تر از زمانی خواهد بود که مردم‌پسند و پر تیراژ باشند. بنابراین بسیاری از نویسندگان مطبوعات باید میان سلیقه خود و سلیقه عامه تعادل برقرار کنند.

این کتاب نگاهی است به روند پیدایش، رشد، گرفتاری‌ها و بیم و امیدهای تحریریه دوازده روزنامه بزرگ در پنج قاره جهان. همچنین کارنامه آنها در انعکاس تحولات ایران از جشن‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید در سال ۱۳۵۰ تا انقراض سلطنت نیز بررسی شده است.

این دوازده روزنامه عبارتند از: تایمز، لوموند، دی ولت، کوریه‌رِه دلاسِرا، پراودا، الاهرام، آساهی شیمبون، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گلوب اند میل، اِیج ملبورن، راند دیلی میل.

«قدرت‌های جهان مطبوعات» در ۵۲۶ صفحه و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز