خبرگزاری کار ایران

بخش عکس جشنواره «ایثار» رقابتی می‌شود/ تمدید مهلت فراخوان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۰۹۸

دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» با اعلام اینکه بخش عکس این جشنواره به صورت رقابتی و سراسری برگزار می‌شود، از تمدید مهلت فراخوان این بخش خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید ساروخانی دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» با اشاره به درخواست عکاسان مبنی بر رقابتی برگزار شدن بخش عکس جشنواره گفت: بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» به صورت رقابتی و سراسری برگزار می‌شود. عموم عکاسان در سراسر کشور بدون محدودیت سنی می‌توانند در این بخش شرکت کنند‌.

وی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا و محدود بودن فعالیت‌های هنری مهلت ارسال آثار در تمامی بخش‌ها تا تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: استقبال هنرمندان تا این مقطع از جشنواره بسیار تحسین برانگیز و نشان دهنده وفادار و علاقه‌مند بودن اهل هنر به حوزه ایثار و شهادت است. امید است با کمک هنرمندان این دیار، بتوانیم آنطور که شایسته است به معرفی  شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مدافعان سلامت بپردازیم.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در دوره معاصر (ایثار اجتماعی)»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در آثار اقتباسی از رویداد های واقعی» موضوعات بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» هستند. همچنین «قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شهرستان ورامین»، «۱۵ هزار شهید دولت (وزرا و کارمندان شهید دولت)»، «۹۳ فرمانده شهید شهرستان‌های استان تهران»، «شهدا روستا و عشایر شهرستان‌های استان تهران»، «شهدا مدافع حرم استان تهران» و «شهدا مدافع سلامت استان تهران» نیز موضوعات پیشنهادی این بخش را شامل می‌شوند.

بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» با اهداف «ثبت و انعکاس و تبیین نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت های اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت»، «تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها»، «معرفی شهیدان به عنوان الگو به جامعه، به ویژه نسل جوان در سطح داخلی و بین المللی، زنده نگه داشتن» و «مفاخر ارزشی و اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت» برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با همکاری اداره کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان‌ ۱۴۰۰ برگزار می‌شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز