خبرگزاری کار ایران

«اختلاف نظر» رونمایی و نقد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۰۵۴

رونمایی و نقد کتاب «اختلاف نظر» نوشته‌ی فرانسیس برایان و ترجمه غزاله حجتی عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ شهریور ماه) در کافه فلسفه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، به همت کافه فلسفه نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «اختلاف نظر» نوشته‌ی فرانسیس برایان و ترجمه غزاله حجتی که به همت نشر کرگدن منتشر شده، عصر امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور ماه) برگزار می‌شود. این نشست با حضور غزاله حجتی (مترجم)، محسن زمانی و حسین شیخ رضایی امروز سه‌شنبه ۳۰ شهریور از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

اختلاف‌نظر همه‌جا هست و می‌تواند بر سر هرچیزی باشد. ممکن است در حوزۀ سیاست، دین، اخلاق، ورزش، فلسفه، تاریخ، علم، سرگرمی و تجارت پدید آید. 

اختلاف‌نظر پدیده‌ای شایع است. این کتاب در مرز بین معرفت‌شناسی نظری و کاربردی قرار دارد و به این مسئله می‌پردازد که وقتی متوجه می‌شویم افرادی با ما مخالف‌اند، باید چه کنیم. 

کانون توجه کتاب اختلاف‌نظر در زندگی واقعی و نیز کاری است که انتظار می‌رود در واکنش به کشفِ اختلاف‌نظر انجام دهیم. مثلاً شما به B باور دارید و متوجه می‌شوید برخی درمورد B با شما اختلاف‌نظر دارند. به نظر آن‌ها B کاذب است، درحالی‌که شما آن را صادق می‌دانید. اکنون آیا شما باید باورتان را به B حفظ کنید؟ اگر فقط می‌توانستیم اختلاف‌نظرهایمان را بهتر حل‌وفصل کنیم، احتمالاً زندگی میلیون‌ها نفر را نجات می‌دادیم؛ فقط اگر می‌توانستیم. 

این مراسم همزمان از طریق اینستاگرام @kargadan. pub و @cafe_philosophieque پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز