خبرگزاری کار ایران

خاطراتی از تخریبچی جنگ در «من زینب تو هستم»

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۷۷۷

روایتی از خاطرات شفاهی خانواده شهیدی که تخریبچی جنگ بود، در قالب کتاب «من زینب تو هستم» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «من زینب تو هستم» که تابستان ۱۴۰۰ توسط نشر ۲۷ بعثت روانه بازار شده است در بردارنده خاطرات شفاهی خواهر شهید سعید (رستم) نامدار فرزانه از دوران دفاع مقدس است.

معصومه محمدی در «من زینب تو هستم» با جستجو در خاطرات مادر و خانواده خود سعی دارد تا روایتی از زندگی و آنچه بر شهید نامدار گذشته است را نقل کند. البته این کتاب تنها به زندگی این شهید نپرداخته بلکه برشی از آنچه در دفاع مقدس رقم خورده را نیز روایت کرده است. حتا در انتهای کتاب وصیت نامه شهید و تصاویر و اسنادی از دوران جنگ و عکس‌هایی از زندگی شخصی شهید و دیدارهایی که خانواده او با محسن رضایی و حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای داشتند، منتشر شده است.

شهید سعید (رستم) نامدار، تخریبچی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در تاریخ ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در عملیات زین العابدین (ع) منطقه سومار - مندلی به فیض شهادت نائل شد.

در بخشی از کتاب آمده است:

کیفم را برداشتم و بدو بدو و از پله‌ها پایین رفتم. درست به موقع رسیدم، سعیدم را جلوی چشمم بیرون آوردند. حس عجیب در من شعله کشید. شدم همان خواهری که آرزو داشت توی عروسی برادرش شادی کند. دست و پایم می‌لرزید. با عجله نقل‌ها را از کیفم درآوردم. سعید را هم دیدم، خودِ خودش بود، همان‌طور شاخ شمشاد، ماه داماد و رعنا. تصدقش رفتم. از این احساس‌گر گرفتم. هول کردم و تمام نقل‌ها را یک‌باره روی سرش پاشیدم. سعیدم در حال عبور بود. نقل‌ها لابه‌لای موهای حجیم و فرفری‌اش گیر کردند. ناگهان، باتق و توقِ سُر خوردن نقل‌ها روی تابوت به خود آمدم. هر نقلی که به زمین پرت می‌شد، ضربه‌ای بر سرم کوفته می‌شد.

انتشارات ۲۷ بعثت این کتاب را به بهای ۷۸ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز