خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی:

ویزای کربلا به صورت انفرادی صادر نمی‌شود/ رایزنی‌هایی انجام شده تا سهمیه زائرین افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۲۷۷

حسن خوشخو مدیر کل نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی از شرایط سفرهای هوایی برای زائرینی که قصد سفر به کربلا در ایام اربعین را دارند گفت.

به گزارش ایلنا، حسن خوشخو (مدیرکل نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های سازمان هواپیمایی کشور) در گفتگو با برنامه «در انتهای الوند» صبح روز ۲۰ شهریور، پیرامون شرایط زائرین برای سفر به کربلا در ایام اربعین و افزایش سهمیه ۳۰ هزار نفری گفت: تلاش‌هایی از طریق مراجع دیپلماتیک در حال انجام است و رایزنی‌های شده تا این سهمیه افزایش پیدا کند. 

وی درباره اخذ ویزا برای حضور در این مراسم گفت: ما فعلا دو رویه را از طرف دولت عراق شاهد هستیم. یک رویه مربوط به شرکت‌های هواپیمایی العراقی است که دولت عراق تصمیم گرفته ویزای ورود را برای این افراد در فرودگاه‌های آن کشور تسهیل کند و براساس لیستی که شرکت هواپیمایی قبل از پرواز به فرودگاه‌های مقصد ارایه می‌دهد، عمدتا ویزا به صورت گروهی در فرودگاه‌های کشورعراق صورت می‌گیرد. 

مدیر کل نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی درباره مسافرینی که قصد سفر به عتبات عالیات از طریق شرکت‌های مسافربری داخلی را دارند، بیان کرد: 

این افراد باید قبل از سفر، ویزا را از طریق سفارت عراق دریافت کنند که با مشکلی مواجه نشوند. همچنین ویزا به صورت انفرادی صادر نمی‌شود و به صورت گروهی برای سفر به اربعین صادر خواهد شد. 

خوشخو پیرامون سهمیه هر استان برای حضور در مراسم اربعین افرود: سهمیه‌بندی هنوز اتفاق نیفتاده و این موضوع اگر قرار باشد اتفاق بیفتد، در وزارت کشور و با همکاری وزارت خارجه تصمیم گیری خواهد شد. 

او درباره نرخ بلیت هواپیماها برای سفر به کربلا بیان کرد: در این دوره هم مانند سنوات گذشته قانون مشخصی برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای خارجی برای تعیین نرخ مصوب وجود ندارد. اما مانند گذشته در صنعت حمل و نقل تلاش بر این است که یک همکاری و تعامل میان همه دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های هواپیمایی اتفاق بیفتد تا بتوانند بهترین تسهیلات را به مسافرین عتبات عالیات ارایه دهند. 

خوشخو پیرامون تخلف شرکت‌های مسافربری که اقدام به انتشارات آگهی‌های سفرهای زمینی برای حضور در مراسم اربعین کرده اند، گفت: هرآنچه که مربوط به حمل و نقل هواپیمایی باشد، مطمئنا سازمان هواپیمایی به آن‌ها رسیدگی می‌کند و اگر تخلفی شده باشد آن را پیگیری می‌کند. بخشی که مربوط به ویزا و سفرهای زمینی است مربوط به وزارت میراث فرهنگی است که آن وزارتخانه نسبت به دستورالعمل‌ها به آن رسیدگی خواهد کرد. 

این مقام مسئول درباره تست پی سی آر منفی که چگونه راستی آزمایی می‌شود، بیان کرد: براساس مقررات بین المللی وزارت بهداشت، در فرودگاه‌های بین المللی کشور ما نمایندگان وزارت بهداشت مستقر هستند و وظیفه آن هاست تا در هنگام ورود و خروج مسافر اسناد مربوط به پروتکل‌های بهداشتی را بررسی کنند. اعتبارسنجی این نوع از اسناد بر عهده وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز