خبرگزاری کار ایران

خاطره‌انگیزترین سریال‌های زندگی‌نامه‌ای در رادیو صبا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۵۷۵

برنامه «ترین‌ها» در رادیو صبا روز جمعه ۱۲ شهریور خاطره انگیزترین سریال‌های زندگی‌نامه‌ای را از نگاه مخاطبان معرفی می‌کند.

به گزارش ایلنا، برنامه «ترین‌ها» در رادیو صبا هر هفته با شعار ما بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم راهی آنتن صبا می‌شود. 

فیلم زندگینامه‌ای یا بیوگرافی گونه‌ای از فیلم است که در آن زندگی‌نامه فرد یا افرادی حقیقی به تصویر کشیده می‌شود. در این فیلم‌ها رعایت سالشمار و روزشمار زندگی اشخاص اهمیت ویژه‌ای دارد. در این فیلم‌ها اغلب از نام اماکن و اشخاص واقعی برای نامگذاری بازیگرها و مکان‌های فیلمبرداری استفاده می‌شود. ساخت فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای از همان اوایل شکل‌گیری صنعت سینما رواج یافت. 

برنامه «ترین ها» در رادیو صبا با اجرای شاهین جمشیدی هر هفته با هدف معرفی برترین‌های ایران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و… پخش می‌شود. روز جمعه ۱۲ شهریور سریال‌های «روزگار قریب» «کوچک جنگلی»، «بوعلی سینا»، «شهریار»، «روشن‌تر از خاموشی»، «امیرکبیر» شیخ بهائی»، «نردبام آسمان»، «کریم خان زند» و «جابربن حیان» به‌عنوان خاطره‌انگیزترین سریال‌های زندگی‌نامه‌ای از نگاه مخاطبان معرفی می‌شود. 

شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف الگو می‌شوند، درباره‌شان کتاب‌ها نوشته می‌شود و به نامشان جشنواره برگزار می‌شود و…. 

اما در دنیای امروز یا بهتر بگوییم دنیای تصویری امروز، فیلم‌ها بیش از هر چیزی بر جامعه اثر می‌گذارند. از این رو در دنیا سریال‌های تلویزیونی، مستندها، فیلم‌های سینمایی و حتی انیمیشن‌های فراوانی ساخته می‌شوند که در ژانر فیلم‌های زندگینامه‌ای می‌گنجند. زندگینامه یا بیوگرافی به تمام یا بخشی از زندگی یک شخصیت می‌پردازد و محور فیلم هم زندگینامه آن شخصیت است. نگارش زندگینامه در عرصه ادبیات اتفاقی پررنگ است که بارها و بارها رخ داده است. 

نام‌های «امام علی» (ع)، «تنهاترین سردار» (زندگینامه امام حسن (ع) )، «ولایت عشق» (زندگینامه امام رضا (ع) )، «یوسف پیامبر» (ع)، «ایوب پیامبر» (ع)، «کمال‌الملک»، «شهریار»، «دکتر قریب»، «ابوعلی سینا»، «مختارنامه» و برخی سریال‌های دیگر درباره شخصیت‌های بزرگی بوده‌اند که در ساخت سریال‌های تلویزیونی به آن‌ها پرداخته شده و البته برخی از آن‌ها از طریق همین سریال‌ها به مردم شناسانده شده‌اند. با این حساب می‌توان گفت ساخت سریال‌های زندگینامه‌ای در ایران اتفاقی است که طی چهار دهه گذشته بارها رخ داده و نتایج مثبتی هم داشته است. 

«ترین‌ها» در طول هفته در فضای مجازی اسامی این سریال‌ها را مطرح می‌کند تا در زمان پخش برنامه به کمک شنوندگان به ترین‌ها از نظر مخاطبان برسند. این برنامه در فضایی شاد و پرانرژی تقدیم مخاطبان می‌شود. 

در هر برنامه بخش ویژه مخاطبان با نام «زرشک زرین» به شنوندگانی که در طول هفته از طریق فضای مجازی اسامی و آرای خود را ثبت می‌کنند، تعلق می‌گیرد. اجرای این بخش بر عهده شهره احمدوند است. 

اجرای بخش «ترین‌های جهان» که از ترین‌های جهان برای شنوندگان می‌گویند، بر عهده مریم اویسی از پژوهشگران برنامه است. 

برنامه «ترین‌ها» روزهای جمعه ساعت ۱۷ به تهیه‌کنندگی نازنین حاج‌سیف‌الله، اجرای شاهین جمشیدی، پژوشگری مریم اویسی و شهره احمدوند و نویسندگی فرزانه عرفانی‌تبار راهی آنتن رادیو صبا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز