خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دریافت ۴۰ دلار توسط عراقی‌ها برای تست مجدد PCR ازسوی مسافران ایرانی/ برای سفر به ترکیه و ارمنستان مشکلی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۹۰۷

در شرایطی که برای سفر به ترکیه و ارمنستان نیازی به ارایه دوباره تست کرونا نیست اما عراق هر بار یک ماجرای جدید برای گردشگران ایرانی ایجاد می‌کند. آنها اخیر تست PCR ایران را قبول نکرده و مسافران را مجبور می‌کنند با پرداخت ۴۰ دلار دوباره تست بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حرمت‌الله رفیعی (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) به وجود جبر در حوزه‌های مختلف گردشگری اشاره کرد و گفت: برخی برای زدن واکسن و برخی دیگر برای سفر به کشورهای خارجی با جبرهایی روبه رو هستند. به طور مثال یکی از گزینه‌هایی که باید مسافران برای ورود به کشور مقصد رعایت کنند داشتن تست PCR منفی است. گاها برخی مراکز درصدد ارائه تست PCR غیرقانونی برمی‌آیند و این امر سبب شده تا جفایی دیگر در حق گردشگران ایرانی رقم بخورد و کشورهای مقصد انجام این تست را در فرودگاه‌هایشان اجباری کنند.

او با اشاره به تجربه‌اش از سفری که چندی پیش به کربلا داشت، گفت: با در دست داشتن تست PCR برای شب عرفه به کربلا سفر کردم اما در فرودگاه عراق مانع ورودم شدند و خواستند تا با پرداخت ۴۰ دلار مجدد تست دهم. این امر جفایی در حق مسافران ایرانی است چراکه از یکسو در ایران برای تست هزینه می‌پردازند و سپس به مقصد پرواز می‌کنند اما بعد دوباره در فرودگاه آنجا مجبورشان می‌کنند که تست دهند. اگر قرار است چنین اتفاقی بی‌افتد باید دوسویه باشد درحالیکه این امر یکسویه است آنهم از سوی کشوری چون عراق.

رفیعی تصریح کرد: در شرایطی که برای سفر به ترکیه و ارمنستان نیازی به ارایه دوباره تست کرونا نیست اما عراق هر بار یک ماجرای جدید برای گردشگران ایرانی ایجاد می‌کند. وقتی ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنیم به این معناست که اجازه ورود به کشور مقصد را داریم اینکه بخواهند هنگام ورود بهانه بیاورند، درست نیست. حتا در تاسوعا و عاشورا بسیاری از مسافران ایرانی را معطل کردند و گفتند فقط با ایرلاین العراقیه می‌توان سفر کرد، از این رو تعداد زیادی از ایرانی‌ها در فرودگاه ماندند و نتوانستند به عزاداری برسند.

به گفته او از آنجا که بیشتر این اتفاقات گذرا و کوتاه مدت است، کسی درباره آنها صحبت نمی‌کند درحالی که اگر به روند موجود نگاهی داشته باشیم شاهد هستیم که هربار سفر به عراق با چالش‌هایی همراه است که قابل تامل است و باید مسئولان برای برطرف کردن آنها چاره‌ای بی‌اندیشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز