خبرگزاری کار ایران

رضایی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

ضرغامی توان برداشتن مشکلات پیش روی وزارتخانه جوان را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۷۰

نماینده کنگاور، صحنه، هرسین در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ضرغامی متخصص، ایده‌پرداز و دارای تفکر است و برای وزارتخانه میراث و گردشگری موثر است. برای حمایت از افرادی که به دلیل کرونا آسیب دیدن برنامه‌های حمایتی در برنامه ضرغامی دیده می‌شود. او توان برداشتن مشکلات پیش روی وزارتخانه جوان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رضایی (نماینده کنگاور، صحنه، هرسین) در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موافقت با برنامه‌های وی گفت: نگاه تحولگرایانه ضرغامی قابل تامل است. همچنین نگاه تخصص و تجربه در حوزه مرتبط با رسانه از ویژگی‌های اوست. 

هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادها، پاکدستی و سلامتی، توانمندی مدیریتی، آشنایی با موارد قرآنی شجاعت در تصمیم‌گیری بخصوص درباره فتنه که در آن سال‌ها شاهد بودیم، سابقه موفق در صنایع دفاعی و تولید خصوصا صنایع موشکی، روحیه جوان گرایی، قدرت تعامل با بخش خصوصی، رویکرد فراجناهی در استفاده از ظرفیت نخبگان، تسلط به فضای مجازی، سابقه حضور در سه کابینه گذشته و انتقال تجربه از دیگر ویژگی‌هایی بود که رضایی درخصوص چرایی موافقت با ضرغامی برای وزارت میراث و گردشگری به آن اشاره کرد. 

نماینده کنگاور، صحنه، هرسین ادامه داد: امید می‌رود که با کسب رای شاهد تسهیل صدور روادید گردشگری در حوزه هتلینگ و ساخت هتل‌های ارزان قیمت معرفی گردشگری ایران در رسانه‌های بین المللی باشیم. 

وی تصریح کرد: همکاران گرامی، گردشگری به دلیل ماهیت خودتاثیرهای مختلفی بر بخش‌های مختلف می‌گذارد و درحوزه اشتغالزایی و درآمدزایی تاثیرات بسیار زیادی دارد. این درحالی است که شاهد ضعف عمومی این بخش به لحاظ مدیریت و ساختار حقوقی و ضعف آن در برقررای ارتباط با سایر بخش‌ها بودیم. گردشگری می‌تواند سودی دو برابر ذخایر نفتی را به کشور برساند و درعین اشتغالزایی درآمدزا باشد. این درحالی است که ایران در کسب درآمد از گردشگری جایگاهی ندارد. اگر بتوانیم از درآمدزایی و اشتغالزایی به ظرفیت‌های گردشگری دست یابیم می‌توانیم سالانه دو برابر سود فروش نفت را نصیب کشور کنیم. لازمه چرخه اقتصادی گردشگری محیا کردن بسترها در سایر حوزه هاست. 

رضایی خاطرنشان کرد: نگاه کردن به استراتژی و آثار مثبت اقتصادی و فرهنگی گردشگری مورد توجه ملت‌ها قرار گرفته و بسیاری از کشورها به نقطه اوج آن دست یافته‌اند و کشورهای توسعه یافته صنعت گردشگری را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در نظر می‌گیرند. کسب درآمد ارزی، توزیع موقعیت‌ها و فرصت‌ها و توسعه صنایع دستی و حمل و نقل و رونق اقتصادی را در پی دارد. 

وی ادامه داد: ضرغامی متخصص، ایده‌پرداز و دارای تفکر است و برای وزارتخانه میراث و گردشگری موثر است. می‌تواند گزینه خوبی برای رفع دغدغه‌های ملی و فرهنگی باشد. ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی و گردشگری در برنامه‌های ضرغامی در نظر گرفته شده است. گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی، بومگردی، کشاورزی گردشگری، گردشگری دریایی، گردشگری زیارتی و توسعه گردشگری داخلی مورد توجه ضرغامی است و توسعه صنایع دستی در برنامه ضرغامی دیده می‌شود. برای حمایت از افرادی که به دلیل کرونا آسیب دیدن برنامه‌های حمایتی در برنامه ضرغامی دیده می‌شود. او توان برداشتن مشکلات پیش روی وزارتخانه جوان را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز