خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اقامت ۲۳۰۱۰ ایرانی و ۱۰۶۶ خارجی طی چهار ماه نخست سال در خوزستان/ تعداد خارجی‌ها در تیرماه دو برابر اما میانگین اقامت کم شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۸۴۴

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با اشاره به افزایش تعداد مسافران این استان در تیرماه سال جاری، گفت: طی چهارماه نخست سال جاری شاهد اقامت ۲۳۰۱۰ مسافر ایرانی و ۱۰۶۶ مسافر خارجی در مراکز اقامتی استان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحکمت الله موسوی (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان) درخصوص تعداد گردشگران ایرانی و خارجی که طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ به این استان سفر کرده‌اند، گفت: بر اساس اعلام سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری از تاریخ اول فروردین تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری در مراکز اقامتی همچون هتل، هتل بیمارستان، گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، گروه هتل‌های پارسیان، گروه هتل‌های پارس، گروه هتل‌های هما، گروه هتل‌های کوثر، هتل بوتیک سنتی، متل، مهمان‌پذیر، هتل آپارتمان، زائرسرا، خانه مسافر، اقامتگاه بومگردی، اقامتگاه سنتی، تاسیسات اقامتی و پذیرایی در مجتمع بین راهی و پانسیون‌ها؛ ۱۷۴۲۵ گردشگر ایرانی و ۵۹۳ مسافر خارجی اقامت داشتند در این میان ۳۵۰۴۹ مسافر مقیم ایرانی و ۱۴۱۰ مسافر مقیم خارجی نیز در این مراکز اقامت داشتند.

به گفته او، بر این اساس درصد اشغال تخت این مراکز، ۹.۸۳ و درصد اشغال اتاق‌ها ۱۵.۶۲ بوده است، که متوسط اقامت ایرانی (روز) ۲.۰۱ و متوسط اقامت خارجی (روز) ۲.۳۸ بود.

موسوی در ادامه به آمار تعداد گردشگران استان خوزستان از تاریخ اول فروردین تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: مسافران ایرانی ورودی استان طی تیر ماه ۵۵۸۵ نفر افزایش یافت و آمار مسافران ورودی استان را در چهار ماه نخست سال جاری به ۲۳۰۱۰ رساند. در این میان تعداد مسافران خارجی خوزستان نیز تقریبا دو برابر شد و به رقم ۱۰۶۶ رسید.

او ادامه داد: آمار مسافران مقیم ایرانی خوزستان در تیرماه افزایش یافت و این افزایش میزان آمار چهار ماه نخست سال جاری را به ۴۷۷۴۶ رساند. این روند افزایشی درخصوص مسافران خارجی مقیم نیز دیده می‌شود و این رقم طی چهارماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۲۱۶۹ رسید. با توجه به این آمار می‌توان گفت، دصرد اشغال تخت‌های مراکز اقامتی خوزستان طی چهار ماه نخست سال جاری ۱۰.۰۹ و درصد اشغال اتاق‌ها به ۱۵.۹۹ رسید. متوسط اقامت ایرانی (روز) ۲.۰۸ و متوسط اقامت خارجی (روز) ۲.۰۳است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با توجه به آمار اعلام شده می‌توان گفت درحالیکه متوسط اقامت ایرانی‌ها در تیرماه تا حدودی افزایش داشته، اما این مهم برای اقامت خارجی‌ها با کاهش روبه روست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز