خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خانه دومی‌ها، چالش بزرگ گردشگری مازندران/ جاده‌ها شلوغ و درصد اشغال هتل‌ها پایین است/ تورهایی برگزار می‌شوند که کد رهگیری بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۸۶۷

با وجود شیوع کرونا و قرمز شدن بیشتر شهرهای کشور، تعطیلات پیش رو بیم افزایش سفرها را بیشتر کرده و همچنان شهرهای شمالی در رتبه‌های نخست سفرها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها نه تنها با پیک پنجم شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم بلکه کرونا نوع دلتا نیز شیوع گسترده‌ای یافته. چنانکه بیشتر شهرهای کشور قرمز هستند و به تبع آن تردد با محدودیت روبه‌روست. با این وجود سفرها جریان دارند و شهرهای شمال کشور مملو از مسافر است.

به گفته مسئولان، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور از حدود ۷۷ درصد به حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و حال اینکه با این شرایط تعطیلات سه روزه‌ای را برای آخر هفته پیش رو داریم. در این میان، وزیر کشور پیشنهاد داده است که دو یا سه روز به تعطیلات افزوده و تهران و کرج تعطیل شوند. البته این موضوع منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است. قطعا این تعطیلات در فصل تابستان رونق دهنده سفرها خواهد بود و این سفرها نیز بیشتر در قالب سفرهای انفرادی و با ماشین شخصی صورت خواهد گرفت. البته تورهای گردشگری نیز فعال هستند و مراکز گردشگری نیز خدمات ارائه می‌دهند.

مهران حسنی (معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران) با اشاره به وضعیت گردشگری این استان گفت: از آنجا که بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، تاسیسات گردشگری در زمره گروه یک قرار گرفته‌اند، تمام تاسیسات گردشگری در شرایط فعلی نیز خدمات ارائه می‌دهند. با توجه به آنکه در شرایط قرمز قرار داریم، واحدهای اقامتی با ۵۰ درصد ظرفیت خود خدمات ارائه می‌دهند و واحدهای پذیرایی نیز به صورت بیرون بر فعال هستند.

او ادامه داد: ضریب اشغال مراکز اقامتی استان پایین است و بیشتر مسافران مازندران در ویلاها و خانه‌های دوم خود زندگی می‌کنند. گردشگری مازندران دچار چالش بزرگی به نام خانه دومی‌هاست. بسیاری از افراد در مازندران ویلا ساخته‌اند و با وجود آنکه هر آخر هفته مسیرهای منتهی به استان با ترافیک سنگین همراه است، اما ضریب اشغال هتل‌ها پایین است چراکه اقامت در مراکز گردشگری صورت نمی‌گیرد و بیشتر مسافران به خانه‌های دوم و ویلاهای خود می‌روند.

حسنی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور مسافران در استان مازندران، هتل‌ها و مراکز اقامی و مراکز گردشگری و رستوران‌ها فعال هستند و خدمات ارائه می‌دهند. هرچند ممکن است مسافران و خانه دومی‌ها در مراکز اقامتی، اقامت نکنند اما از رستوران‌ها و مراکز گردشگری استفاده می‌کنند. گرچه با این اتفاق خسارت‌های وارد شده از کرونا جبران نمی‌شود و سعی برآن است تا چراغ‌ها روشن نگاه داشته شود تا در دوران پساکرونا فعال باقی بمانند.

معاون گردشگری استان مازندران درخصوص برگزاری تورهای گردشگری نیز گفت: تورهای گردشگری برگزار می‌شوند و تمام آژانس‌هایی که قصد دارند تور برگزار کنند موظف هستند در سامانه ثبت تور، ثبت شوند و کد رهگیری دریافت کنند. اگر آژانسی کد رهگیری تور دریافت نکند و درصدد برگزاری تور برآید، با آن تور به عنوان تور غیر مجاز برخورد می‌شود کما آنکه در آخر هفته گذشته نیز ۳ اتوبوس از اراک که کد نداشتند شناسایی و متوقف شدند.

به گفته حسنی، جاذبه‌های گردشگری غرب استان مازندران بیش از سایر بخش‌ها مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد و توجه به دریا نیز وجود دارد البته اجازه شنا داده نمی‌شود و طرح‌های دریا تعطیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز