خبرگزاری کار ایران

سواد رسانه‌ای و اهمیت مدیریت محتوای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۶۳۳

به گزارش ایلنا، آیا هنگامی‌که خبری را می‌خوانید تحت تأثیر آن رسانه قرار گرفته و هرچه رسانه می‌پسندد را می‌پذیرید؟ آیا رسانه‌ها به مفاهیم ذهنی شما به‌درستی پاسخ می‌دهند؟ در مواجهه با تبلیغات کالا و خدمات چه عکس‌العملی نشان می‌دهید آیا صاحبان کالاها می‌توانند با تبلیغات شما را برای خرید محصولشان قانع کنند؟

زمانی که کنترل بیشتری نسبت‌ به رسانه‌ها داشته باشیم می‌توانیم تأثیرات مثبت ناشی از آن‌ها را تقویت و تأثیرات منفی را کاهش دهیم. بیشتر اوقات مخاطبان، تعریف اشتباهی از سواد رسانه‌ای دارند، انتقاد کردن از رسانه به معنای استفاده نکردن از رسانه نیست.‌ سواد رسانه‌ای به معنای‌ تماشای با دقت تلویزیون است. سواد رسانه‌ای سانسور کردن نیست. سواد رسانه‌ای به معنای کشف نکاتی است که در رسانه‌ها هنجار تلقی می‌شود. به‌عنوان مثال روزنامه‌نگاران تعابیر خود را از اینکه چه چیزی و چه کسی مهم است ارائه می‌دهند. برنامه‌سازان برنامه‌های سرگرمی، تعبیر خود را از مفاهیم عمومی زندگی مثل انسانیت، آشتی و خوشبختی نشان می‌دهند. صاحبان تبلیغات سعی می‌کنند ما را متقاعد سازند که مشکلاتی داریم و کالای آن‌ها می‌تواند برای ما سودمند باشد.

سواد رسانه‌ای، درک متکی بر مهارت است که می‌توان انواع رسانه‌ها را از یکدیگر تمیز داد، انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. همچنین سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است. با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای می‌توانیم کنترل بیشتری نسبت‌ به محتوای رسانه‌ها که به‌سوی ما به‌عنوان مخاطب پیام منقل می‌شود داشته باشیم.

#فضای_مجازی

#سواد رسانه ای

#شبکه های اجتماعی

حجم ویدیو: ۱۲.۶۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز