خبرگزاری کار ایران

داستانی از انقلاب ایران و ماجرای دیدار معهود فرح و بنی‌صدر در قاهره

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۵۸۵

تاب «توقیف هویدا» با عنوان فرعی «داستانی از انقلاب ایران و ماجرای دیدار معهود فرح و بنی‌صدر در قاهره» نوشته سعیده پاکروان، به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «توقیف هویدا» با عنوان فرعی «داستانی از انقلاب ایران و ماجرای دیدار معهود فرح و بنی‌صدر در قاهره» از سوی نشر فرزان روز به چاپ پنجم رسید.

این کتاب نوشته سعیده پاکروان است که با ترجمه نیما همایون‌پور به فارسی منتشر شده و شامل دو فصل: «توقیف هویدا» و «سفر به قاهره» است.

کتاب از چند جهت واجد اهمیت است؛ نویسنده آن، فرزند دومین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) است، پیش از انقلاب به محافل درباری و دولتی راه داشته و بعد از انقلاب، با بختیار و فرح پهلوی همکار و مانوس بوده و به دیدار بنی صدر رفته است.

بنابراین از آنچه که او می‌نویسد، می‌توان به حقایق تازه‌ای درباره اپوزیسیون خارج از کشور، روحیات افرادی چون بختیار و بنی صدر و تلاش‌های رژیم شاه برای نجات خود در آخرین ماه‌های پیش از انقلاب پی برد و به خصوص، چهره‌های مرموزی را چون منوچهر قربانی‌فر، بازیگر کودتای نوژه و رسوایی ایران-کنترا بهتر شناخت.

«توقیف هویدا» در ۱۴۶ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز