خبرگزاری کار ایران

اولین غرفه صنایع‌دستی بانوان محله بزرگ‌ ماسور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۳۸۸

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از برپایی اولین غرفه صنایع‌دستی بانوان محله بزرگ ماسور به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدامین قاسمی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان) از برپایی اولین غرفه صنایع‌دستی بانوان محله بزرگ ماسور به مناسبت روز جهانی صنایع‌ دستی خبر داد. 

قاسمی ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار با همکاری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی ماسور در برپایی اولین غرفه صنایع‌دستی ویژه بانوان فعال در محله ماسور مشارکت داشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان با اشاره به ظرفیت تولیدات صنایع‌دستی در خودکفایی هنرمندان، اضافه کرد: هنری که نسل در نسل به عنوان میراثی ماندگار در استان لرستان وجود دارد فقط جنبه تزئینی و سرگرمی ندارد بلکه با جهت‌دهی و برنامه‌ریزی می‌تواند مسبب اشتغال و کسب روزی بانوان سرپرست خانوار باشد لذا در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و از تعدد و توسعه چنین غرفه‌هایی استقبال خواهیم کرد.

او خاطرنشان کرد: عرضه مستقیم محصولات صنایع‌دستی در هر نقطه‌ای از شهر به ویژه مناطق محروم موجب توسعه فرهنگی و اقتصادی محل خواهد بود و علاوه بر آن خدمتی بزرگ به معرفی و احیای هنر دست هنرمندان کم‌بضاعت است.

قاسمی ادامه داد: از دستگاه‌های حمایتی انتظار می‌رود در تخصیص تسهیلات لازم به این عزیزان همکاری لازم را داشته باشند و اعلام می‌کنیم در راستای آموزش و تخصصی‌سازی کار این دسته از بانوان همکاری و حمایت لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز