خبرگزاری کار ایران

آغاز بازسازی و احیای بافت با ارزش روستای قوزلو

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۳۳۴

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان گفت: بافت روستای قوزلو در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی روستاهای استان، سامان‌دهی و احیا می‌شود.

به‌ گزارش ایلنا، عابدین صفایی (رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان) گفت: بافت روستای قوزلو در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی روستاهای استان، سامان‌دهی و احیا می‌شود.

 عابدین صفایی گفت: روستای قوزلو از زیباترین روستاهای پلکانی کشور به شمار می‌رود که دارای بافت تاریخی ارزشمند و چشم‌اندازی زیبا با ترکیبی از معماری بومی و سنتی در کنار عناصر طبیعی است.

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ماهنشان افزود: خانه‌ها در این روستا در شیب تند روستا واقع‌شده و نمای پلکانی زیبایی را ایجاد کرده‌اند، ضمن اینکه تداوم سنت و حفظ اصالت‌ها هنوز در اسلوب ساخت خانه‌های این روستا به چشم می‌خورد و احیای بافت تاریخی و استحکام‌بخشی خانه‌های در معرض تخریب روستای قوزلو و کف‌سازی کوچه‌ها با حفظ الگوهای سنتی معماری در کنار ظرفیت‌های تاریخی-فرهنگی موجود توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

او گفت: سامان‌دهی روستای قوزلو می‌تواند در افزایش میزان جذب گردشگر و توسعه گردشگری روستایی در استان نقش مؤثری داشته باشد.

روستای پلکانی قوزلو که در شهرستان ماهنشان زنجان قرار دارد یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری این استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز