خبرگزاری کار ایران

اتمام مرمت امام‌زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۸۱۱

به گفته رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فراهان مرمت پشت بام و دیوارهای امام زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان معروف به امام زاده کوچک پایان یافت.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فراهان گفت: عملیات مرمت پشت بام و دیوارهای امام زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان معروف به امام زاده کوچک پایان یافت.

سعید نیک‌نام  با اشاره به مرمت این بنای تاریخی، اظهار کرد: در این فاز از مرمت، پشت بام و دیوارهای امامزاده و ایوان بیرونی مرمت (کاه‌گل) شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فراهان افزود: مرمت این قسمت از بنا از ابتدای خرداد ماه آغاز و به مدت ده روز، با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون ریال انجام شد و در فازهای بعدی فضای داخل بنا و گچ کاری گنبد مورد مرمت قرار خواهد گرفت.

نیک‌نام تصریح کرد: امامزاده مذکور در وسط روستای تبرته واقع شده است و یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در شهرستان فراهان است که قدمت آن مربوط دوره قاجار است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فراهان یادآور شد: این بنای تاریخی با شماره ۳۰۸۷۹ در تاریخ ۱۳۹۱/۶/۱۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز