خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت خسرو خورشیدی در سفارت ایتالیا برگزار شد؛

تهران قدیم زیباتر بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۵۹

مراسم بزرگداشت خسرو خورشیدی با حضور جمعی از هنردوستان در باغ سفارت ایتالیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین بزرگداشت خسرو خورشیدی، نقاش و طراح صحنه تئاتر شامگاه پنج‌شنبه (۱۳ خرداد) در محفلی خصوصی با حضور صادق سمیعی (مدیر انتشارات کتابسرا)، محمد مهدی عسگرپور (دبیر سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر)، امیر اسفندیاری (رئیس دبیرخانه مرکزی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر) و جمعی از هنردوستان در باغ سفارت ایتالیا برگزار شد.

«جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به هنر والای خورشیدی که یادآور تهران قدیم است، توضیح داد: من بسیار خرسند هستم که هنرمندی همچون آقای خورشیدی در میان ما حضور دارد. او از هنرمندان موفق دوره معاصر محسوب می‌شود که به کشورهای متعددی سفر کرده و تجارب زیادی به دست آورده است. در حال حاضر، نمایشگاهی از آثار این هنرمند در دو بخش برگزار کرده‌ایم؛ بخش نخست، تصاویری از سفارتخانه‌هاست. بخش دوم نیز تصاویری از تهران قدیم را نشان می‌دهد که یادآور خاطرات گذشته است.

وی ادامه داد: دو اثر از نقاشی‌های نمایشگاه، اقامتگاه تابستانی و زمستانی سفیر ایتالیا را به ما نشان می‌دهد. اقامتگاه تابستانی یعنی مکانی که در آن حضور داریم توسط معماری به نام «نیکلای مارکف» روس ساخته شده و خورشیدی تصویر این بنا را ثبت کرده است.

تهران با درختانش زیباتر بود

خورشیدی در آیین نکوداشت خود توضیح داد: سخنان زبان فارسی آقای سفیر، لذت وافری داشت و من را خرسند کرد. این ساختمان زیبا و درختان حیرت‌انگیزش، یادآور تهران قدیم است، شهر عزیزی که درختان آن بی‌محابا قطع نشده بود و زیبایی‌های دوچندانی داشت.

این هنرمند با اشاره به مهم بودن ماهیت هنر و زیباشناسی در ایتالیا گفت: من معماری را در ایران درک کردم و با این پشتوانه به کشوری سفر کردم که هر نقطه آن، مطلبی آموختم. من معتقدم، ایتالیا بهترین کشور دنیاست. هر نقطه‌ای از این کشور، صحنه‌ای از تئاتر به نظر می‌رسد و زیبایی خود را حفظ کرده است. اینطور نیست که در هر نقطه‌ای ساختمانی بدقواره ظاهر شود.

وی ادامه داد: من از آقای سفیر برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم. زنده باد ایران، زنده باد ایتالیا و زنده باد دوستی پایدار همیشگی ما.

خورشیدی، هنرمندی موفق است

محمد مهدی عسگرپور در ادامه با تاکید بر دوستی طولانی مدت دو کشور ایران و ایتالیا گفت: باعث افتخار است که در این مراسم حضور دارم. تمامی اهالی هنر و فرهنگ دوستان با آثار خسرو خورشیدی آشنایی دارند و آن را به خوبی درک می‌کنند. به طور قطع، او به موفقیت‌های بسیاری در زمینه هنر نائل شده و این موضوع غیر قابل کتمان است. رابطه فرهنگی دو کشور قدمتی طولانی دارد که بسیار ارزشمند است. من برای برگزاری این مراسم از آقای سفیر تشکر می‌کنم.

دبیر سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فجر با اشاره به حضور فیلم‌هایی از دیگر کشورها در این رویداد سینمایی، تصریح کرد: در سال جاری، میزبان دو فیلم ایتالیایی بودیم. جشنواره فیلم فجر توانست در «فیاپف» ثبت شود و در میان ۱۵ جشنواره معتبر سینمایی دنیا قرار بگیرد.

او ذات و ماهیت هنر را می‌شناسد

«یاروسلاوا رومانووا» (رئیس بخش فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا) اظهار کرد: ما با هنرمندی طرف هستیم که موفق به کسب مدال افتخار از کشور ایتالیا شده است. تسلط او بر فرهنگ، آداب و رسوم مردم و هنر بر هیچ کس پوشیده نیست. او از هنرمندانی است که در کشورهایی مثل ایران، ایتالیا و ایالات متحده سابقه موفق طراحی صحنه داشته است. روز میلاد این هنرمند به عنوان روز طراحی صحنه در نظر گرفته شده است. خورشیدی یک هنرمند واقعی است که ذات و ماهیت هنر را به خوبی می‌شناسد. من مفتخر هستم که در مراسم بزرگداشت او حضور دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز