خبرگزاری کار ایران

جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد/ تاکید بر استفاده از ظرفیت هنرهای سنتی و صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۹۱۵

جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور اعضای کارگروه سه شنبه چهارم خرداد ماه در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور اعضای کارگروه سه شنبه چهارم خرداد‌ماه در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

این جلسه با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس)، حمید قبادی (مشاور اجرایی معاونت)، مریم پورشهابی (دبیر کارگروه)، غلامرضا منتظری (نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کارگروه، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران)، نمایندگان وزارت صنعت، معدن، تجارت، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت آموزش و پرورش، انجمن طراحان پارچه و لباس ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. 

در این جلسه استفاده از ظرفیت‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی و کاربردی‌سازی آن برای حوزه مد و لباس بررسی شد و مقرر شد معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس ظرفیت‌های جامع هنرهای سنتی و صنایع دستی مناطق مختلف را برای حوزه مد و لباس ارائه کنند. 

سید مجتبی حسینی در این زمینه گفت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از طرح‌های معاونت امور هنری است که امسال اجرایی شد. این طرح بر اساس مطالعه و پژوهش انجام شد که بخشی از این پژوهش به سفرنامه‌ها و روایتهای تاریخی از شهرها پرداخته است و بر اساس آن هر نقطه‌ای از ایران بافته‌ها و منسوجات خود را داشته است. کارگروه ساماندهی مد و لباس هم در جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از چهار سال پیش توجه به ظرفیت‌های بومی و هویتی مناطق مختلف برای طراحی لباس را در اولویت قرار داد و هر دوره جشنواره با موضوع‌هایی از جمله نقش مکران، فر گلستان و بهشت کاشان برگزار شد. 

همچنین در این جلسه پیش‌نویس آیین نامه اجرایی جشنواره‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه مد و لباس و لباس دانش آموزان و عملکرد اصناف در زمینه تولید و عرضه باس‌های مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی مطرح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز