خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایرانشهر خبر داد:

انجمن میراث‌ فرهنگی ایرانشهر تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۶۷۹

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، روز ۲ خردادماه ۱۴۰۰ هم‌ زمان با هفته میراث‌فرهنگی، طی جلسه‌ای با حضور مدیران نهادهای مرتبط، انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر تشکیل شد. 

در این جلسه علی شعبانی (معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر ) ضمن تبریک روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی، حوزه میراث‌فرهنگی را بسیار گسترده اما مهجور دانست و اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای بزرگ‌ترین و کهن‌ترین تمدن است و آثار درخشان زیادی دارد اما به‌دلیل اینکه بیشتر مسائل از دیدگاه اقتصادی بررسی می‌شوند و بازدهی فعالیت‌های فرهنگی هم نیازمند گذشت زمان است، متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده و مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است.

او گفت: موزه‌ها بزرگ‌ترین بستر انتقال هویت به مردم به‌ویژه نسل‌های جدید هستند و می‌توانند در انتقال فرهنگ نقش موثری داشته باشند.

فرماندار ایرانشهر گفت: تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی حرکتی بسیار ضروری است و طبق اساسنامه باید هرچه سریع‌تر انجمن‌های بخش‌ها و دهستان‌ها نیز راه‌اندازی شود.

شعبانی بیان کرد: برای آثار تاریخی و فرهنگی مهم شهرستان نیز نیازمند انجمن‌های مستقل هستیم تا ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم از کمک‌های مادی و معنوی آن‌ها نیزه بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن میراث‌ فرهنگی ایرانشهر افزود: تهیه فهرست آثار برجسته فرهنگی شهرستان، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و ارتباط با متخصصین دانشگاهی اولویت‌های کاری انجمن هستند که باید مورد توجه اعضا قرار گیرند.

رحمان ریگی (دبیر انجمن میراث‌ فرهنگی ایرانشهر) در این جلسه، انجمن میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی را حلقه مفقوده ارتباط میان مردم و دولت دانست و اظهار کرد: با توجه به حضور مدیران دستگاه‌های مهم در این انجمن می‌توان از این نهاد غیرانتفاعی برای معرفی میراث‌فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهره برد، ضمن اینکه در سال‌های اخیر جلسات انجمن برگزار نشده که امید است از این به بعد مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

او گفت: مدیران شهرستان رویکرد مناسبی نسبت به مقوله میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دارند و با وجود ظرفیت زیاد و دغدغه‌مندی آنان آینده خوبی برای انجمن پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایرانشهر افزود: طرح‌های پیشنهادی خوبی در ارتباط با احداث موزه اجتماعی جنوب استان، موزه قرآن و عترت شهرستان، مرمت، بازسازی و بهره‌برداری مفید و کاربردی از قلعه ناصری، قلعه دامن و سایر میراث ملموس شهرستان آماده شده که در دستور کار انجمن قرار خواهد گرفت.

او گفت: همچنین در ارتباط با آثار ناملموس نیز نیازمند تصمیم‌گیری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی هستیم که پیشبرد آن از طریق انجمن پیگیری خواهد شد.

اعضای انجمن میراث‌ فرهنگی شامل معاون استاندار و فرماندار ویژه به عنوان رئیس، ریگی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به عنوان دبیر، امام جمعه، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پروش، ریاست شورای اسلامی شهر، شهرداری، فرمانده نیروی انتظامی ایرانشهر و تعداد چهار نفر از معتمدان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز