خبرگزاری کار ایران

رونمایی از بزرگ‌ترین گلیم ایران در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۲۳

بزرگ‌ترین گلیم ایران به متراژ ۲۴ مترمربع به دست استاندار اردبیل از دار قالی بریده و رونمایی شد.

به‌ گزارش ایلنا، با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بزرگترین گلیم ایران به متراژ ۲۴ مترمربع در نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان نمین از دار قالی بریده و رونمایی شد تا به نام نمین ثبت شود. 

اکبر بهنام‌جو (استاندار اردبیل) در این مراسم و بازدید از محل موزه دائمی صنایع‌دستی شهرستان نمین اظهار کرد: این اقدام کاری شاخص برای استان به شمار می‌رود و انتظار می‌رود شاهد تداوم تولیدات این‌چنینی در سطح استان باشیم.

او برپایی ۳۰ غرفه جدید و ایجاد اشتغال و حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی را کاری مهم قلمداد کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه زمینه برای رونق تولید و ایجاد بازار فروش برای تولیدکنندگان را فراهم می‌کند.

استاندار اردبیل عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه و گرد هم آمدن صنعتگران که به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شده، می‌تواند سبب هم‌افزایی ایده‌ها، جهش و رونق تولیدات فاخر صنایع‌دستی نمین شود.

بهنام‌جو با اشاره به ظرفیت‌های تولید صنایع‌دستی از جمله گلیم در نمین ادامه داد: شهرستان نمین مهد صنایع‌دستی بوده و به ویژه در گلیم‌بافی در سطح کشور از آن به عنوان مرکز گلیم‌بافی یاد می‌شود.

او با بیان اینکه هنر گلیم‌بافی عنبران در سطح کشور بیشتر شناخته شده است، افزود: با مشوق‌های میراث‌ فرهنگی، هنرمندان این صنایع‌دستی برای ادامه مسیر مصمم‌تر و جدی‌تر عمل می‌کنند و باید برای رونق این حرفه بیشتر تلاش کرد تا هم درآمد بهتری داشته باشند و هم برای ماندگاری این هنر ثابت قدم شوند.

بهنام‌جو بانوان زحمت‌کش این هنر را تحسین کرد و گفت: گلیم‌بافی از قدیمی‌ترین هنرهای منطقه بوده و در اقتصاد و درآمد مردم شهرستان نمین نقش اساسی دارد.

نادر فلاحی (مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل) نیز با قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل از برنامه‌های این اداره‌کل اظهار کرد: این حمایت‌ها زمینه را برای توسعه فعالیت‌ها در سطح استان فراهم کرده است.

او پشتیبانی از تولیدکنندگان صنایع‌ستی و مانع‌زدایی از فعالیت‌ها در این حوزه را از برنامه‌های مهم اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برشمرد و افزود: به دنبال این امر در صدد هستیم تا شعار سال در استان در بخش صنایع‌دستی تحقق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز