خبرگزاری کار ایران

«مقالاتی درباره زردشت و دین زردشتی» در چاپ چهارم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۳۴۸

کتاب «مقالاتی درباره زردشت و دین زردشتی» نوشته «ژان کلنز» به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مقالاتی درباره زردشت و دین زردشتی» عنوانی کتابی از «ژان کلنز» است که با ترجمه احمدرضا قائم‌مقامی از سوی نشر فرزان روز منتشر و به چاپ چهارم رسیده است.

ژان کلنز از بزرگ‌ترین متخصصان ادبیات ایران باستان است که عمر خود را صرف فهم و شرح دشوارترین آثار کهن ایرانی یعنی اوستا، کتاب مقدس زردشتیان کرده است؛ بین سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۱ با مشارکت اریک پیرار قدیمی‌ترین متون اوستایی را که گاهان منسوب به زردشت را نیز شامل است، تصحیح، ترجمه و نشر کرد که می‌تواند اساس مطالعات جدید درباره اوستای قدیم قرار گیرد. از آن زمان به بعد هم کلنز در ضمن آثار خود پیوسته بر دانش ما به این متون و متون اوستای جدید افزوده است.

کتاب حاضر حاوی بعضی مقالات او در بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۴ و از آن میان چهار خطابه او به سال ۱۹۹۰ در کلژدفرانس است که در واقع مهم‌ترین اثر کلنز درباره اوستای قدیم به شمار می‌رود.

«خصوصیات دین قدیم مزدایی»، «دین هخامنشیان؛ سوالات اولیه»، «زردشت و اوستای قدیم، چهار خطابه در کلژ دُ فرانس»، «جم و مرگ» و «آیین‌های نظری دین مزدایی قدیم» عناوین مقالات این کتاب را تشکیل می‌دهند.

«مقالاتی درباره زردشت و دین زردشتی» در ۱۵۵ صفحه و با قیمت ۵۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز