خبرگزاری کار ایران

آثار ثبت شده خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی به ۹۴۸ اثر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۲۹

با ثبت شش اثر منقول، تعداد آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی استان به ۹۴۸ اثر رسید.

به گزارش ایلنا، حسن رمضانی (مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌د ستی خراسان جنوبی) گفت: با ثبت شش اثر منقول، تعداد آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی استان به ۹۴۸ اثر رسید.

 رمضانی عنوان کرد: این آثار شامل اشیای مفرغی شهرستان خوسف، کفش چرمی نهبندان، لباس عروس استان و لباس‌های ابریشمی، سنگ‌های آسباد و سجاده مله خوسف است.

او افزود: اکنون ۷۷۷ بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی، دو اثر معماری صنعتی، ۷۵ اثر طبیعی، ۸۱ اثر معنوی و ۱۳ شیء تاریخی در استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: «در دولت تدبیر و امید ۲۱۲ اثر در فهرست میراث ملی ثبت شد که شامل ۸۲ بنا و محوطه تاریخی، دو اثر معماری صنعتی، ۶۵ اثر طبیعی، ۵۰ اثر معنوی و ۱۳ شیء تاریخی است.» 

او بیان کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید دو اثر در فهرست میراث جهانی شامل قنات بلده و بیابان لوت ثبت شده و دو پایگاه ملی شامل پایگاه آسبادها و بافت تاریخی خوسف تشکیل و راه اندازی شده است.

رمضانی اظهار کرد: در این مدت (دولت تدبیر و امید) نامزدی دو اثر استان شامل آسبادها و کاروانسراها مورد تأیید یونسکو قرار گرفته است و انشاالله طی سال جاری میلادی ابتدا کاروانسراها و پس از آن آسبادهای استان به‌عنوان چهارمین و پنجمین اثر در فهرست میراث جهانی ثبت خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: روستای خراشاد نیز در حوزه صنایع‌دستی به‌عنوان روستای جهانی حوله‌بافی در فهرست روستاهای صنایع‌دستی جهان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز