خبرگزاری کار ایران

رکورد فروش در اختیار فیلم‌های کمدی/ حاشیه‌های «لاله» هم نجات‌بخش گیشه نبود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۶۸۶

«هفته‌ای یک بار آدم باش» در صدر آمار فروش اکران فیلم‌های نوروزی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از حاشیه‌های فراوان در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ پنج فیلم سینمایی «هفته‌ای یک بار آدم باش»، «لاله»، «خورشید»، «تکخال» و «خون شد» برای اکران نوروزی در سینماها انتخاب و نمایش آن‌ها آغاز شد. اما برخلاف انتظارها استقبال مردم از فیلم‌های اکران نوروزی روی پرده چندان قابل توجه نبود و حالا پس از گذشت حدود دو هفته از شروع اکران نوروزی، مجموع فروش این فیلم‌ها به پنج میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال رسیده است.

با آغاز هفته دوم تعطیلات نوروزی باتوجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا، سالن‌های سینما در شهرهایی مانند تهران تعطیل شد که پس از گذشت سه روز و با موافقت ستاد مقابله با کرونا، «سینما» از دسته‌بندی مشاغل گروه سه به دو تغییر یافت تا امکان فعالیت در وضعیت نارنجی برای آن وجود داشته باشد.

با آمارارایه شده سامانه مدیریت و فروش اکران (سمفا) طی این دو هفته، فیلم سینمایی «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد بیشترین و کمترین تعداد بلیت فروخته شده را به خود اختصاص دادند.

تا لحظه انتشار خبر فوق و طبق اطلاعات سامانه آنلاین سمفا، «هفته‌ای یک بار آدم باش» با داشتن ۱۸۱ سالن و ۷۶۶۶ نفر بیننده، یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال فروش داشته است.

فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی با ۱۴۹ سالن و ۶۲۶۳ نفر بیننده، بیش از یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال بلیت فروخته و در رده دوم فروش اکران نوروزی قرار دارد.

دیگر فیلم کمدی اکران نوروزی «تکخال» به کارگردانی مجید مافی با ۱۴۳ سالن توانسته ۵۶۱۵ تماشاگر را با فروش بیش از یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال ثبت کند.

فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی دیگر فیلم روی پرده است که در ۱۱۳ سالن اکران شده و تاکنون ۱۶۵۰ نفر تماشاگر داشته است. فروش این فیلم تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

پنجمین فیلم اکران نوروزی یکی از فیلم‌های پرحاشیه سال‌های اخیر در زمان تولید بوده و جدای از حاشیه هزینه‌های زیادی هم به همراه داشته است. فیلم «لاله» کمترین فروش و مخاطب را به خود اختصاص داده است و با اختصاص ۶۸ سالن و کمتر از ۵۰۰ نفر مخاطب ۱۱۰ میلیون و ۶۵۴ هزار ریال فروش داشته است.

اکران بد و کم فروش فیلم‌های نوروزی همچنان در سینماها ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز