خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۴۱۳

نخستین جشنواره نی انبان با حضور 14 گروه هنری داخلی و نوازندگانی از فرانسه و مجارستان همزمان با شب عید بزرگ مبعث د در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کیش، آیین افتتاح نخستین جشنواره بین المللی که با حضور جمعی از معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش و میهمانانی از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجموعه بزرگ میکامال کیش برگزار شد با استقبال بی نظیری از سوی ساکنان و گردشگری کیش مواجه شد.

در نشست خبری که پیش از مراسم افتتاح جشنواره در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه آسیب های جدی که شیوع بیماری کرونا به گردشگری وارد کرده است مدیریت صحیح در جزیره کیش را از عواملی برشمرد که توانسته است زمینه برگزاری بسیاری از رویدادهای گردشگری و فرهنگی هنری را در کیش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ساز نی انبان در سال 1394 به ثبت ملی رسید افزود: این ساز یکی از سازهای موسیقی است که در میان ملل مختلف طرفداران بسیاری دارند و می تواند به نوعی میان نوازندگان خود در سراسر جهان یک ارتباط سازنده برقرار کند.

نشان با اشاره به ساماندهی موسیقی بومیان کیش پیش زمینه ای برای ادامه پویش ها در خصوص موسیقی و مردم شناسی بومیان کیش را فراهم کرد افزود: نتیجه تحقیق و پژوهش در این رابطه تبدیل به کتابی شد است شاید در ابتدا تصور نمی شد و 19 ترک موسیقی از بومیان کیش ثبت و اجرا شد.

فواد توحیدی دبیر تخصصی نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش نیز در این نشست با اشاره به اینکه 14 گروه داخل کشور و میهمانان خارجی در این جشنواره شرکت کرده اند افزود: این جشنواره از محل آمفی تئاتر ساحی کشتی یونانی آغاز شده و با افتتاح در مجموعه میکا در اسکله مرجان نیز برگزار خواهد شد.

محسن شریفیان دبیر بین الملل جشنواره و یکی از نوازندگان مشهور ساز نی انبان کشور که در بسیاری از کشورهای خارجی نیز در این حوزه اجرا داشته است با تقدیر از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری این رویداد در جزیره کیش با وجود مشکلاتی که کرونا در برقراری ارتباطات خارجی و حضور نوازندگان بین المللی ایجاد کرده است یک اتفاق بسیار بزرگ و خوب برشمرد.

نخستین جشنواره نی انبان کیش  تا جمعه ٢٢ اسفند ادامه خواهد داشت و گروه های شرکت کننده فردا و جمعه نیز از ساعت١٦ تا ١ بامداد با حضور در پارک ساحلی کشتی یونانی، مرجان و مجموعه آوای خلیج فارس قطعات شنیدنی را برای ساکنان و گردشگران اجرا می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز