خبرگزاری کار ایران

رقابت مهدویان، کارت، مقدم و فتحی در سریال سازی/ ساخت ۳۰ سریال در ۱۴۰۰ تنها از یک پلتفرم نمایش خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۷۴

در گزارشی که فیلیمو منتشر کرده است قرار است در سال آینده ۳۰ سریال اختصاصی تولید کند که کارگردان‌های مطرحی در این پروژه‌ها حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گسترش فعالیت‌های پلتفرم‌های نمایش خانگی و ساخت سریال‌های نمایش خانگی در سال ۹۹ رشد بسیار زیادی داشته است. به نحوی که بسیاری از چهره‌های مطرح سینمایی که پیش از این سابقه حضور در سریال نداشتند در یکی از آثار نمایش خانگی حضور پیدا کردند. 

شیوع کرونا و بی‌رونقی سینماهای کشور باعث شد تولیدات سینمایی کاهش پیدا کند. از طرفی بسیاری از فیلمسازان تصمیم گرفتند در این شرایط به سراغ ساخت سریال بروند. 

انتشار آمار سالانه پلتفرم فیلیمو به عنوان یکی از VODهای فعال در حوزه نمایش خانگی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری پلتفرم‌ها برای ساخت سریال بسیار جدی شده است به نحوی که در این آمار نشان می‌دهد در سال ۹۹ تنها پلتفرم فیلیمو ۱۰ سریال و برنامه تولیدی داشته باشد. 

فیلیمو که با تولید سریال «نهنگ آبی» وارد عرصه تولید فیلم شد در سال گذشته آثاری همچون «شب‌های مافیا»، «آقازاده»، «ملکه گدایان»، «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو»، «دیرین دیرین»، «هیولا۲»، «کلاسیکو»، «مردم معمولی»، «هم‌گناه» و «می‌خواهم زنده بمانم» را تولید و پخش کرده است که نشان می‌دهد می‌توان با تکیه بر استعدادهای نو در عرصه سریال‌سازی تولیدات با کیفیتی نسبت به محصولات تلویزیونی ارائه کرد. 

نکته جالب در مورد آمار سالانه فیلیمو اینکه این پلتفرم قرار است در سال آینده به اندازه تولیدات صدا و سیما؛ سریال تولید کند. اقدامی که به خاطر میزان بالای مخاطبان این پلتفرم می‌تواند رقابت بسیار خوبی در تولید با تلویزیون ایجاد کند. در این آمار سالانه به تمامی ۳۰ سریال تولیدی اشاره نشده است اما ۷ سریال مهم و کنجکاوی برانگیز سال آینده را معرفی کرده است که با توجه به پیشینه فیلمسازان معرفی شده باید منتظر اتفاق‌های مهیج در این عرصه باشیم. 

حسن فتحی با سریال «جیران»، حامد محمدی با سریال «قبله عالم»، سیروس مقدم با سریال «جزیره»، محمد کارت با سریال «یاغی»، محمدحسین مهدویان با سریال «زخم کاری»، محسن تنابنده با سریال «ماساژور» و نیما جاویدی با «آکتور» هفت سریال معرفی شده از سوی فیلیمو است که قرار است در سال آینده با سرمایه‌گذاری این پلتفرم ساخته و پخش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز