خبرگزاری کار ایران

حضور دو نمایش خارجی در جشنواره نمایش عروسکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۲۳

دو نمایش خارجی از کشورهای اسلوونی و برزیل در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک حضور دارند.

به گزارش ایلنا، هرچند جشنواره هجدهم نمایش عروسکی به دلیل شرایط کرونایی فعلی، به صورت ملی در حال برگزاری است، اما در سه روز پایانی آن، دو نمایش خارجی از کشورهای اسلوونی و برزیل در کنار نمایش‌های ایرانی در پلتفرم‌های جشنواره ارایه می‌شوند.  

فهیمه میرزاحسینی که مدیریت بخش پژوهش و کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره را بر عهده دارد، درباره حضور این دو نمایش توضیح داد: گرچه جشنواره هجدهم ملی است ولی این جشنواره با پیشینه‌ای که دارد، در دنیا شناخته شده است. به همین دلیل بسیاری از گروه‌های نمایش عروسکی از کشورهای گوناگون تمایل داشتند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

او ادامه داد: با همکاری پیگیرانه خانم مریم ایران‌ منش، شرایط ویژه جشنواره امسال به اطلاع بسیاری از گروه‌های بین‌المللی رسید و چندین گروه نمایشی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که از میان آثار متقاضی، 11 نمایش مورد تایید قرار گرفت و در نهایت دو نمایش را که مناسب ارایه در فضای مجازی بودند، انتخاب کردیم که در کنار آثار ایرانی پخش می‌شوند.

این نمایشگر عروسکی خاطرنشان کرد: جشنواره عروسکی تهران - مبارک امسال ملی شده ولی همچنان کسانی در دنیا پیگیر آن هستند و بعضی از متقاضیان خود را با شرایط این دوره جشنواره که تمام برنامه‌هایش ویژه فضای مجازی طراحی شده، تطبیق دادند.

گفتنی است کشور بزریل با نمایش «قصه پرستار بچه» به کارگردانی لوییز اندرو چروبینی در این دوره از جشنواره حضور دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: پسر بچه حوصله‌اش سر رفته و وقتی پرستارش که مشغول دوخت یک پرده است، به خواب می‌رود او به سراغ پرده رفته و شروع به بازی با آن می‌کند و ...

اسلوونی نیز با نمایش «یک جای دیگر» به کارگردانی تین گرابنار در این دوره از جشنواره شرکت دارد.

در خلاصه داستان این نمایش هم آمده: در یک کلاس، یک تخته سیاه قرار دارد و بالای تخته یک ساعت نارنجی بزرگ آویزان است. این طرف یک میز قرار دارد و به طور معمول یک معلم پشت آن می‌نشیند اما خانم معلم هنوز نیامده و ...

این دو نمایش نیز همچون آثار داخلی در پلتفرم‌های جشنواره شامل تلویزیون تئاتر ایران، سامانه نمایش نت، سایت‌های تیوال و هاشور در ایام برگزاری جشنواره (تا روز یکشنبه 17 اسفند ماه) قابل دسترسی هستند.

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک به یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره، با دبیری اجرایی مهدی حاجیان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی از  دهم اسفند ماه آغاز شده و تا هفدهم این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز