خبرگزاری کار ایران

آرامستان تاریخی دارالسلام شیراز بهسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۷۱

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از بهسازی و بازسازی آرامستان تاریخی دارالسلام خبر داد

به ‌گزارش ایلنا، سیداحمدرضا دستغیب (رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز) گفت: ترمیم و مرمت مساجد و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی شیراز از طرح‌های در دست اقدام است. دو کلیسای قدیمی، یک آتشکده و یک کنیسه در این شهر وجود دارد که برای مرمت آن‌ها ۲۸میلیارد ریال با همکاری اداره‌کل استان پیش‌بینی شده است.

دستغیب ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شیراز، ۲۰میلیارد ریال برای خرید آثار فاخر هنرمندان باهدف کمک به آن‌ها و جمع‌آوری آثار هنری که می‌تواند گنجینه‌ای برای آثار شهر باشد، در نظر گرفته شد.» 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز به بازسازی و بهسازی آرامستان دارالسلام اشاره کرد و گفت: مشاور برای فاز اول این آرامستان که گنجینه‌ای مهم برای شیراز محسوب می‌شود، انتخاب شده است.

مرتضی جعفری نیز تشکیل دو مثلث طلایی گردشگری شیراز، یزد، اصفهان و مثلث مذهبی شیراز، قم، مشهد را از دستاوردهای مهم این استان دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری حرمین اهل‌بیت (ع) این همکاری‌ها را در حد تولیت استان‌ها پیش ببریم.

او یادآور شد: طرح مثلث گردشگری نیز در سطح استانداران و شهرداران ادامه پیدا می‌کند و با توسعه اقدامات، به‌صورت گسترده‌تر عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز، اظهار کرد: لایحه یک فوریتی بزای راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در باغ خانواده شمس به این شورای اسلامی ارسال‌شده که پس از تصویب در محل این باغ، دفتر این دبیرخانه و غرفه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود.

او همچنین مسابقه طراحی نماد هویت بصری شیراز را از دیگر طرح‌های گردشگری اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۰۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهلت فراخوان ۲هزار طرح به این مسابقه ارسال شود.

جعفری خاطرنشان کرد: طراحی نماد هویت بصری شیراز، زیرساختی برای معرفی این کلان‌شهر در سطح بین‌المللی و زمینه‌ساز حضور پررنگ‌تر گردشگران است.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری که از پنجم اسفندماه ۹۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: لایحه‌ای دو فوریتی در شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شده که در صورت تصویب، هماهنگی برای حضور و حمایت از این نمایشگاه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از توزیع ۵هزار کارت منزلت در شیراز خبر داد و بیان کرد: با سازمان ثبت احوال برای صدور آنلاین این کارت‌ها در حال رایزنی هستیم و امیدواریم که شاهد تسریع در صدور و توزیع آن باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز