خبرگزاری کار ایران

«هشت و یک چیزها» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۴۶

دومین دفتر شعر سعید صراف معیری با عنوان «هشت و یک چیزها» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات سیب سرخ در قالب مجموعه شعر فارسی معاصر خود، اثری تازه با عنوان «هشت و یک چیزها» اثر سعید صراف معیری را روانه بازار کتاب کرد.

این اثر تئوریک که در ۱۰۵ صفحه تالیف شده است دربردارنده نگاه مولف درباره تئوری‌های مدرن هنر و نیز دومین دفتر شعر اوست.

صراف معیری به بهانه انتشار این کتاب، با بیان اینکه این اثر دومین مجموعه شعر وی از مجموعه‌ی ۱۵ جلدی است که بزودی پی در پی هم منتشر می‌شوند، عنوان داشت: اولین مجموعه‌ی شعرم که به نام «از نگاه من و آینه» سال‌ها پیش منتشر شده، مجموعه‌ای است که اشعار سنین ۱۶ تا ۲۵ سالگی را شامل میشد و طبیعی است که از دیدگاههای شعری امروز کمی فاصله دارد، می‌گویم کمی چون شعرهای من همیشه در شمای کلی تفکرم که همان «چیز بینی» است جای دارند. با این وجود ترجیح میدهم کتاب اولم را از این ۱۵ جلد متمایز کنم.

وی افزود: دفتر اخیر که مربوط به سال‌های ۷۰ تا ۹۹ است دارای یک من کنارگذاشته شده است. در راه تدوین این دفتر هیچ کسی نبود تا راهنمایی لازم را از او کسب کنم تا آنکه آقای بابک احمدی درهای زیادی از افق اندیشه مرا گشود و توانستم به اندیشه پیشین خود اعتماد کنم تا آنکه به طور کلی موفق به طرح اندازی و یک حرکت انقلابی در دیدگاهم شدم.

صراف معیری در همین زمینه گفت: در کار شاعر چیز بین کج فهمی نشانه‌ها درمان میشود زیرا ابژه در آن می‌اندیشد، اندیشه ابژه منزل اوست و به مقولات کانتی متعلق است مثلا باران در کار شاعر چیز بین متعلق است به خودش، تصویری نیست که شاعر دریافت می‌کند بلکه عینیتی است که خود را وامی‌گشاید این عینیت تمام است این تجربه است، تجربه‌ای فارغ از فرهنگ و تاریخ و… بلکه انزوایی است که حاصل همنشینی شاعر و باران است و یا لااقل یک تجربه ناب و زیسته در چب استفاده از کلمه تجربه نشده ممنوع است چب تجربه‌گرا است نه مانند جهان لاک بلکه تجربه زیسته… همنشینی شاعر و باران یا شاعر و چیز اغلب در کار شاعر چیزبین اتفاق افتاده است و یک حضور تنها نیست. ابژه‌ها شهری و در دسترس اند. . همنشینی از نوع گفتگو نیست از نوع تصادم است.

این دفتر شعر به تازگی از سوی نشر سیب سرخ و با قیمت ۲۴۵۰۰ تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز