خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات افق:

چاره‌ای جز نمایشگاه مجازی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۰۴

رضا هاشمی‌نژاد گفت: اینکه آئینی را برای ارج نهادن به جایگاه کتاب و توجه مردم به آن به‌صورت سالیانه انجام می‌دهیم، هرچند سود آنچنانی هم نداشته باشد، مفید و ارزشمند است. فایده برگزاری نمایشگاه نیز در جلب توجه مردم و ایجاد شور و هیجان نسبت به کتاب در جامعه است.

به گزارش ایلنا، رضا هاشمی‌نژاد (مدیر انتشارات افق) اظهار کرد: شاید برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از نظر اقتصادی اتفاق بزرگی را در حوزه نشر و کتاب رقم نزند، اما معتقدم هر چیزی که به‌ویژه در شرایط کنونی در جامعه هیجان ایجاد کند و توجه مردم به آن جلب شود، خوب و ارزشمند است.

وی افزود: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار نشد و فکر می‌کنم برای سال آینده نیز برگزاری آن حداقل در ماه‌های ابتدایی سال امکان‌پذیر نباشد، لذا در چنین شرایطی برای زنده نگه‌داشتن شور و هیجان و توجه مردم به کتاب، با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب موافق هستم.

این ناشر در ادامه گفت: آن عده از اهالی نشر که با برگزاری این نمایشگاه مخالف هستند، شاید بیشتر جنبه‌های مادی و فروش را مدنظر قرار می‌دهند، اما به اعتقاد من، اینکه  آئینی را برای ارج نهادن به جایگاه کتاب و توجه مردم به آن به‌صورت سالیانه انجام می‌دهیم، هرچند سود آنچنانی هم نداشته باشد، مفید و ارزشمند است. فایده برگزاری نمایشگاه در جلب توجه مردم و ایجاد شور و هیجان نسبت به کتاب در جامعه است.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: قطعی مقطعی و کندی سایت در دو روز نخست مشکلاتی را ایجاد کرد که البته این هم باتوجه به اینکه این نمایشگاه نخستین دوره خود را تجربه می‌کند، چیز عجیبی نیست. نباید با چند نقص کوچک در ابتدای راه، همه‌ زحمات و اهدافی را که پشت برگزاری این نمایشگاه است، زیر سوال برد.

وی افزود: یادمان نرود نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و بلکه بزرگترین رویداد فرهنگی جهان از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‌کنندگان در آن است. حفظ نام و نگه داشتن این سنت، به هر طریقی که باشد، ارزشمند است.

مدیر انتشارات افق، با اشاره به عرضه بیش از یک‌‌هزار و 200 عنوان از کتاب‌های این مرکز نشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: نزدیک به 110 عنوان از کتاب‌ها برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

هاشمی‌نژاد در معرفی برخی از کتاب‌های شاخص این انتشارات در نمایشگاه مجازی، بیان کرد: مجموعه‌های «بردیا و گولاخ‌ها» اثر مهدی رجبی، «نیما نابغه» نوشته آتوسا صالحی، «گورشاه» به قلم سیامک گلشیری، «قبرستان عمودی» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی و «الینا» نوشته مژگان کلهر، ازجمله آثاری هستند که پیش‌بینی می‌کنم در نمایشگاه مجازی کتاب تهران با استقبال روبه‌رو شوند.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز