خبرگزاری کار ایران

ظرفیت‌های ناشناخته پادکست برای ارتباط با مخاطب

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۲۰۷

استاد دانشگاه ارتباطات از مزیت‌های ابزارهای جدید ارتباطی از جمله تولید پادکست گفت.

به گزارش ایلنا، حمید ضیایی‌پرور داور نخستین مسابقه پادکست ریلی ویژه خبرنگاران در خصوص این رویداد گفت: این مسابقه با تمرکز بر خبرنگاران شکل گرفت و از چند جهت منحصر به فرد بود. اولین موضوع این که فرمت رسانه‌ای را که راه آهن به مسابقه گذاشته بود جزء فرمت‌های جدیدی است. 

وی ادامه داد: در فضای مجازی خیلی از تولید کنندگان محتوا به قالب‌های دیگر ی مثل فیلم، متن و… می‌پردازند در حالی که پادکست به عنوان یک رسانه جدید در فضای مجازی کمتر به آن پرداخته شده است و از این نظر که راه آهن به این موضوع پرداخته کار قابل ستایشی است. 

مدیرکل سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آثار ارسالی به دبیرخانه را از نظر کیفیتی در سطح قابل قبولی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: با این که اثار از نظر کمی خیلی زیاد نبودند اما در داوری با اثاری روبرو شدیم که از سطح قابل قبولی برخوردار بود و تولید کنندگان آن‌ها در تولید، ذوق و سلیقه به خرج داده بودند و از نظر تنوع موضوعات آثاری با موضوع سفر، خبری، نمایشی، کودکان و حتی رویکردهای انتقادی در پادکست‌ها به چشم می‌خورد. 

این استاد ارتباطات ورود نهادهای دولتی و به ویژه راه آهن به موضوع پادکست را قابل تقدیر دانست و بیان داشت: این که در مجموعه نهادهای دولتی و راه آهن برای اولین بار به موضوع پادکست و با تمرکز به کار خبری توجه شد، کار خوبی بود و قطعاً رویکرد این مسابقه در سال‌های آتی خیلی بهتر خواهد بود وشاهد شکوفایی این رسانه صوتی پیشرفته هستیم. 

ضیایی‌پرور ادامه داد: به نظرم مسابقه پادکست ریلی بنیان درست را در حوزه تولید محتوای صوتی به جا گذاشت و راه آهن به عنوان یک سازمان قدیمی وبا اصالت حرکت خوبی را انجام داده است که باید استمرار داشته باشد. 

داور مسابقه پادکست ریلی در خصوص شاخص‌های انتخاب اثار گفت: از دو منظر محتوا و توجه به مسائل فنی و تکنیکال پادکست‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند. در حوزه محتوا به کیفیت پرداخت و سوژه توجه شده بود و در حوزه فنی و تکنیکی هم به نحوه روایت داستان ها، گوینده و افکت‌های صوتی و زمان و کیفیت فنی تولید از نظر شاخص‌های فنی توجه شده بود و ملاک‌هایی بود که داوران به آن امتیاز دادند و در ادامه در جلسه‌ای نهایی برای انتخاب نفرات برتر، بحث و تبادل نظر میان داوران انجام شد. 

وی نگاهی فراتر از جامعه خبرنگاران و انتشار فراخوانی برای حضور عموم مردم را در تولید پادکست به برگزار کنندگان این مسابقه پیشنهاد داد و بیان کرد: در دوره‌های آینده حوزه پادکست فراتر از خبرنگاران باید دیده شود چون که تولید کنندگان پادکست در بستر فضای مجازی بسیار زیاد هستند و حتی کسانی که سفر ریلی و یک برخورد و مواجهه با قطار داشتند نیز می‌توانند به عنوان پتانسیل حضور در این گونه مسابقات مورد استفاده قرار گیرند. حتی می‌توانیم به لحاظ شیوه‌ای جدا از برگزای مسابقه و جشنواره به شناسایی تولید کنندگان پادکست برویم و حتی سفارش کار بدهیم و این کار می‌تواند به غنی‌تر شدن محتوا کمک بسیاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز