خبرگزاری کار ایران

«زالاوا» در راه جشنواره

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۸۹

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با انجام مراحل فنی پس از تولید برای حضور در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

به گزارش ایلنا، تدوین «زالاوا» را عماد خدابخش بر عهده دارد. همچنین صداگذاری این فیلم سینمایی به تازگی توسط امیرحسین قاسمی آغاز شده است. 

روح‌الله و سمیرا برادری تهیه‌کنندگی این فیلم دوزبانه فارسی و کُردی را برعهده دارند که در آن نوید پورفرج، هدی زین العابدین و پوریا رحیمی سام در آن به ایفای نقش می‌پردازند. باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی، زاهد زندی و بیش از ده نفر از بازیگران فعال و پیشکسوت تلویزیون و تئاتر استان کردستان نیز دیگر بازیگران «زالاوا» هستند. 

«زالاوا» در دهه پنجاه شمسی می‌گذرد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند. ‎

طرح و فیلم‌نامه‌ی این پروژه سینمایی، در سال ۲۰۱۹ در بازار آسیایی فیلم هنگ‌کنگ از میان آثار منتخب از بیست و یک‌کشور جهان در مرحله‌ی داوری نهایی قرار گرفت و موفق شد جایزه‌ی حمایت HAF را که از سوی Kofic (خانه‌ی فیلم کره‌جنوبی) اهدا می‌شود، دریافت نماید. 

«زالاوا» نخستین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان است. او پیش‌از این به عنوان فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر و مستندساز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته و در یک‌سال گذشته فیلم‌نامه‌های سینمایی «تی‌تی» (با آیدا پناهنده) و «گیج‌گاه» (با عادل تبریزی) را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز