خبرگزاری کار ایران

خاطرات ناتمامی از سرگذشت رهبر استقلال بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۵۵۱

خاطرات شیخ مجیب الرحمان، رهبر استقلال بنگلادش در کتابی با عنوان «خاطرات ناتمام» از سوی انتشارات کتاب‌سرا روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خاطرات «شیخ مجیب الرحمان»، رهبر استقلال بنگلادش در کتابی با عنوان «خاطرات ناتمام» از سوی انتشارات کتاب‌سرا روانه بازار کتاب شد.

این کتاب را آرمین منتظری به فارسی برگردانده است که داستان زندگی شیخ مجیب الرحمان را به زبان خودش و از کودکی تا سال ۱۹۵۵ روایت می‌کند.

منتظری در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است:

«کتابی که پیش رو دارید دست‌نوشته‌های مردی است که دست خالی و صرفا با تکیه بر قدرت و حمایت مردم بنگال،‌ کشور بنگلادش را به وجود آورد. هرچند شیخ مجیب الرحمان به همراه تعداد زیادی از اعضای خانواده‌اش در حمله اعضای کودتاچی ارتش در خانه خود ترور شد اما بنگلادش مسیر خود را پیدا کرد و امروز این کشور توانسته یکی از کشورهای رو به توسعه در آسیا باشد.»

شیخ مجیب الرحمان نخست‌وزیر جمهوری خلق بنگلادش و معروف به «دوست بنگال» بود و سال‌های ارزشمندی از زندگی‌اش را در زندان گذراند. این کتاب از روی دفترچه‌های یادداشت شخصی او تدوین شده که بیست سال پس از مرگش توسط پسرش پیدا و منتشر شد.

دوست بنگال، این یادداشت‌ها را در طی سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ وقتی در زندان انفرادی بود، نوشت و بسیاری از رخدادهای زندگی‌اش را از اتفاقات دوران کودکی و جوانی و جنبش‌های دانشجویی تا آنچه را که در عرصه سیاست بر او رفته بود بازگو کرده است.

«خاطرات ناتمام» در ۴۹۰ صفحه و با قیمت ۹۹ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز