خبرگزاری کار ایران

به بهانه پخش مجدد سریال «وارش» از آی‌فیلم:

روایتی از زندگی زنان مستقل و قدرتمند/ نمی‌خواهم خاطره خوش وارش را خراب کنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۵۸۶

الهام طهموری بازیگر نقش وارش در سریال «وارش» می‌گوید: در زمان ما هم زنان زیادی هستند که خودشان را وقف فرزندان‌شان می‌کنند. زنان و مادران فداکار زیادی در جامعه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سریال «وارش» به کارگردانی احمد کاوری برای اولین بار از شبکه سه سیما پخش شد و این روزها بازپخش آن از شبکه آی‌فیلم در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

قصه سریال «وارش» در شمال کشور می‌گذشت و به حکایت دلدادگی یارمحمد سیستانی و تراب لوتکابان به زنی به نام وارش می‌پرداخت. نقش جوانی‌های کاراکتر وارش را الهام طهموری بازی می‌کرد که به نوعی شخصیت اصلی سریال هم محسوب می‌شد. 

الهام طهموری همچنین این شب‌ها با سریال «شرم» و ایفای نقش «لعیا» با بینندگان تلویزیون همراه است. 

با وجودی که طهموری پیش از این در مجموعه‌هایی همچون پدر، نفس گرم، پرستاران و سرزمین کهن به ایفای نقش پرداخته بود اما سریال وارش، حکم سکوی پرتاب را برای او داشت و باعث شد نقش آفرینی این بازیگر بیشتر دیده شود. طهموری تاکید می‌کند که نقش وارش برای هر بازیگری جذاب بوده و کمتر هنرپیشه‌ای است که نخواهد ایفاگر نقش یک زن قدرتمند و البته مادری فداکار باشد؛ زنی که می‌خواهد استقلال خود را هم حفظ کند و از خود تصویر یک زن مقتدر و مستقل نشان دهد. 

وی درباره ویژگی‌های بازی‌اش در سریال وارش گفت: نقشه وارش برای هر بازیگری جذاب است. یک زن قدرتمند و مادری فداکار است. او همچنین استقلال خودش را هم حفظ می‌کند و به موفقیت‌های زیادی می‌رسد. به عنوان بازیگر همیشه کاراکتر زن‌های مستقل و مقتدر را پسندیده ام. معمولاً این شخصیت‌ها خیلی خوب هم دیده می‌شوند و جای کار زیادی دارند. 

طهموری در ادامه گفت: همه ما می‌توانیم امثال وارش را در میان اطرافیان خودمان ببینیم. در زمان ما هم زنان زیادی هستند که خودشان را وقف فرزندان‌شان می‌کنند. زنان و مادران فداکار زیادی در جامعه داریم. وارش آن قدر روح بزرگی دارد که حتی به فرزند دیگری هم به اندازه بچه خودش توجه دارد و محبت نشان می‌دهد. با این حال، او هم مثل همه انسان‌ها در زندگی‌اش اشتباهات زیادی داشته است و یک جاهایی می‌توانسته عملکرد بهتری داشته باشد. با این حال، من وارش را به عنوان زنی مستقل و مهربان خیلی دوست داشتم و واقعاً با او احساس نزدیکی می‌کردم. 

این بازیگر تلویزیون در ادامه افزود: مردم توقع دارند که نقش‌های بعدی‌ام اگر از وارش بهتر نباشد لااقل در آن سطح باشد. دیده شدن، همان طور که می‌تواند باعث ارائه پیشنهادات خوب کاری شود، در عین حال سطح توقعات را هم از بازیگر بالا می‌برد. به هر حال، وارش دیگر تمام شده و به عنوان یک بازیگر باید به نقش‌های جدید فکر کنم و البته حساسیت‌های لازم را هم داشته باشم. نمی‌خواهم با یک انتخاب بد، خاطره خوش وارش را در ذهن مخاطبان خراب کنم. 

وی با بیان اینکه تا میانسالی نقش وارش را بازی کرد و از آن به بعد بازیگر دیگری ایفاگر این سریال بود گفت: به نظرم به همین ترتیبی که در سریال می‌بینیم بهتر است. این که بازیگران دیگری میانسالی و پیری وارش را بازی کردند جذاب‌تر به نظر می‌رسد. برای خودم بازی در دیگر مقاطع سنی وارش کار آسانی نبود، چرا که باید گریم سنگینی روی چهره‌ام اجرا می‌شد که حفظ این گریم در رطوبت بالای شمال کشور واقعا کار سختی است. 

طهموری با اشاره به تسلطش روی لهجه گیلانی فیلم گفت: از دوستانی که در شمال ساکن هستند کمک گرفتم. همان طور که گفتم بعد از سریال پدر به وارش ملحق شدم و فرصت چندانی برای کار کردن روی لهجه نداشتم. بعضی از بازیگران سریال هم اصلیت گیلانی داشتند و از هیچ کمک و مشاوره‌ای دریغ نکردند. در مدتی که در شمال ساکن بودیم هم سعی می‌کردم با مردم محلی در ارتباط باشم و از طریق هم صحبتی با آن‌ها به لهجه گیلکی نزدیک شوم. 

وی درباره ویژگی‌های سریال وارش و دلایل استقبال مخاطب از آن گفت: فکر می‌کنم نقطه قوت اصلی سریال وارش به فیلمنامه جذاب و محکم آن مربوط می‌شود. آقای کاوری هم به عنوان کارگردان به خوبی بازیگران را هدایت می‌کردند. ضمناً لوکیشن‌هایی که سریال در آن‌ها تصویربرداری می‌شد بسیار زیبا و چشم نواز بودند و به جذابیت‌هایش اضافه می‌کردند. بازیگران توانمندی هم در سریال حضور داشتند و در مجموع، عوامل خوب و یکدستی دور هم جمع شده بودند. 

طهموری در پایان با اشاره به شرایط سخت کرونا و معضلات کار در این دوران گفت: مدتی است که هیچ کاری را قبول نکرده‌ام هم به علت کرونا و هم به خاطر مادرم که تنهاست و ترجیح می‌دهم فعلاً در کنارشان باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز