خبرگزاری کار ایران

سه جایزه فستیوال آسیاتیکای ایتالیا برای «مجبوریم» درمیشیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۷۵۵

بیست ویکمین جشنواره آسیاتیکای رم سه جایزه اصلی خودرابه فیلم سینمایی «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان اعطا کرد.

به گزارش ایلنا، بیست ویکمین جشنواره آسیاتیکای رم  از۲۸ آذر تا۲دی در ایتالیا برگزار شدو فیلم «مجبوریم» جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه و بهترین فیلم ازنگاه تماشاگران وبهترین فیلم هیات داوری نتپک، شبکه ارتقای سینمای آسیاوپاسیفیک، را دریافت کرد. 

درمیشیان درپیامی که برای این فستیوال ارسال کرد گفت: «این جایزه هامتعلق به تک تک اعضای گروه سازنده فیلم«مجبوریم» است که درشرایط سخت تولیداین فیلم با من همراه بودند. از هیات‌محترم داوران، دبیر محترم فستیوال وپخش کننده فیلم تشکر می‌کنم. این جایزه‌ها برایم ارزشمند است برای همین آن‌ها راتقدیم می‌کنم به مادرم، پزشکان، کادر درمان وجامعه پزشکی که درسال گذشته متحمل بیشترین زحمات شده اندوخودشان وقف مردم کرده اند. » 

هیات داوری اصلی جشنواره آسیاتیکا متشکل ازخانم آدل دل اراریو، مدیر بازارفیلم‌های مستند ایتالیا، آقای آدریانو اپرا نویسنده ومنتقدسرشناس ایتالیایی و مدیر پیشین جشنواره فیلم‌پزارو، خانم جینلا وکا مدیرجشنواره مدفیلم رم، آقای فابریزیو فراری مدیر جشنواره فیلم مستقل رم وخانم ماریا لوییزا چلانی کارگردان وفیلمنامه‌نویس دربیانیه‌ای علت اعطای جایزه بهترین فیلم خودراچنین اعلام کردند: «مجبوریم» فیلمی است که از اولین تا آخرین نمای خود، بابهره گیری از یک ریتم پر شتاب و درعین حال دیوانه وارکه ناشی از یک تدوین ماهرانه است، بیننده رامی کشاندبه دنیای تاریک یک شهر، شهری با ساکنان فقیر و فرودست که بقایش در توهم یک لحظه و نیز در هم شکستن همان لحظه است. فیلم دو دیدگاه را ارایه می‌کند، درامی که به حقوق زنان می‌پردازدو فیلمی که به مشکل فقر و درماندگی افرادبی خانمان توجه دارد. بازیگران و به ویژه سه بازیگر زن فیلم بامهارت تمام نقش‌های خودرا ایفا کرده اند»

هیات داوری نتپک متشکل ازخانم‌ها مرضیه ریاحی، کارگردان فیلم‌های کوتاه، ترز هیز مشاورجشنواره‌های بانکوک، مومبای، پالم اسپرینگز، هارت لند و تسنگل داواسامبو استاددانشگاه هنر مغولستان هم دربیانیه خود گفتند: «نمایش روابط عمیق انسانی و پرداختن به مسائل ومشکلات بخشی ازجامعه که کمتر درهر نقطه‌ای از جهان مورد توجه قرار می‌گیرد». 

فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارساپیروزفر، بهمن فرمان آرا، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضابهبودی، احمدحامد، مریم بوبانی، هوشنگ قوانلو، غزل شجاعی، راموناه شاه، مسیح کاظمی، محمد حیدری و ژاله علو ازبازیگران این فیلم هستند. 

پخش کننده بین المللی این فیلم مستقل‌های ایرانی (محمد اطبایی) است. 

«مجبوریم» که سال گذشته از سوی هیات انتخاب جشنواره فجر ردشده بودپیش از این در فستیوال توکیوی ژاپن (TIFF) به نمایش درآمد که مورد تحسین واستقبال منتقدان ونویسندگان ومردم قرار گرفت. 

«محبوریم» به سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان تولید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز