خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب یک هنرمند ایرانی در روز جهانی حقوق بشر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۱۸۸

در میزگردی هم‌زمان با هفتاد و دومین سال تصویب سند حقوق بشر در تورنتو، از کتاب «فریاد بشر»، اثر احمدرضا نوری هنرمند و کنش‌گر ایرانی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، در هفتاد و دومین سال تصویب سند حقوق بشر، میزگردی با موضوع آگاهی و چگونگی گذر از خشونت و جنگ‌ با حضور شهرداران، معماران، کنش‌گران اجتماعی و فرهنگی و مدیران ارشد سازمان ملل متحد در تورنتو به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

همچنین در این میزگرد از کتاب «فریاد بشر»، اثر احمدرضا نوری هنرمند ایرانی رونمایی خواهد شد.

در این کتاب، احمدرضا نوری مجموعه‌یی از تصاویر‌های مرتبط با وقایع تلخ قرن بیستم را بازسازی و برای دوربین عکاسی اجرا کرده است و آمار و ارقام رسمی، تعداد کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان جنگ‌های قرن بیستم را نیز قید کرده است.

احمدرضا نوری، هنرمند و کنش‌گر فرهنگی، که پیش ازین در جشن هفتاد‌و‌پنجمین سال تاسیس سازمان ملل متحد، به اجرای موسیقی پرداخته بود، در این تصاویر و در این کتاب تلاش دارد تا بازسازی این وقایع از راه هنر و فرهنگ، بار دیگر به ضرورت مقابله با خشونت و جنگ و تخریب تاکید کند.

این هنرمند و کنش‌گر فرهنگی، بر این باور است که: «تا توان دیگرپذیری و تاب‌آوری، بر اساس آگاهی جمعی و تبعیت از قوانین جهانی مشروعیت نیابد، هر فرد و یا گروه و یا جریانی به خود اجازه خشنوت و تضییع حقوق غیر را خواهد داد.»

این میزگرد در روز پنجشنبه، مورخ ۲۰ آذر ماه، در تورنتو و به صورت آنلاین با حضور مدیران و شهرداران مطرح جهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز